Korišćenje mobilnih aplikacija u nastavnom procesu učenja stranih jezika na tercijarnom obrazovnom nivou
Korišćenje mobilnih aplikacija u nastavnom procesu učenja stranih jezika na tercijarnom obrazovnom nivou
Autori:
Časopis: Inovacije u nastavi
Volume, no: 32 , 4
ISSN: 2335-0806
DOI: 10.5937/inovacije1904133G
Stranice: 133-142
Apstrakt:
Savremeni uređaji sa mnoštvom raznovrsnih aplikacija su značajno podigli interesovanje za koncept mobilnog, odnosno m-učenja. Standardne karakteristike mobilnih telefona podrazumevaju pristup internetu, a samim tim, i neograničeni pristup edukativnom materijalu na svakom mestu i u svakom trenutku. U ovom radu je predstavljeno istraživanje sprovedeno radi ispitivanja stavova studenata o dobrim i lošim stranama korišćenja mobilnih aplikacija za učenje jezika. Rad nudi opis metodologije istraživanja, načina obrade podataka i interpretacije dobijenih rezultata. Da bi se dobili podaci, korišćena je anonimna anketa koju su autorke sastavile za potrebe istraživanja i koja je studentima distribuirana onlajn, putem imejla. Osim kvantitativnog dela, sprovedeno je i kvalitativno istraživanje, u formi fokus grupe, kako bi se dobila što jasnija slika navika studenata prilikom korišćenja mobilnih aplikacija za učenje stranih jezika. Pokazalo se da je najveća prednost korišćenja mobilnih aplikacija njihova dostupnost na svakom mestu i u svakom trenutku, kao i činjenica da su ovakve aplikacije uglavnom besplatne, te njihova upotreba ne iziskuje dodatne troškove studenata/njihovih porodica. S druge strane, najveći nedostaci se odnose na ponuđena gramatička vežbanja, koja su, po mišljenju ispitanika, nedovoljno dobra. Ova studija je nedvosmisleno potvrdila da su mobilne aplikacije u učenju stranih jezika veoma popularne među studentskom populacijom, ali i da se nedovoljno koristi interesovanje studenata za ovu vrstu učenja, te je jedna od preporuka da se različite aplikacije, zavisno od sposobnosti studenata i cilja časa, uvrste u nastavni proces i budu dodatak planiranom kurikulumu, aktivno doprinoseći kvalitetu i raznolikosti nastave.
Ključne reči: mobilne aplikacije, nastava stranih jezika, m-učenje, student, nastavnik
Kategorije objave:
Bibliografske reference nastavnika Univerziteta Singidunum
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.