Postljudski pogled: uticaj automatizovanih slika na savremeni film
Kandidat
Jelena Mišeljić
Mentor Miodrag Šuvaković
Institucija Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija, 2021
Apstrakt
Predmet doktorske disertacije Postljudski pogled: Uticaj automatizovanih slika na savremeni film ogleda se u problematizaciji automatizovane slike kao izražajnog sredstva u savremenom filmu, a kroz prizmu nove pojavnosti filma u digitalnom vremenu. U vremenu sveprisutnih digitalnih pokretnih slika često je izvor slike nepoznat. Bilo da je riječ o kamerama naših računara, objektivima naših gadget-a ili nadzornim sistemima, slike se generišu automatski i algoritamski. U doktorskoj disertaciji će se ispitati na koji način takve, naizgled nasumične i samostalne, slike utiču na savremeni film. Film će, kao autonomni medij, u disertaciji biti razmatran u okviru njemu svojstvene medijske transdisciplinarnosti. Osnovni cilj disertacije je da se ispita na koji način postfilmske odlike filma, u vremenu kada su tehnologije produkcije i recepcije filma podvedene pod radikalno drugačije odnose moći, reflektuju odnos između ljudskog subjekta i njegovog neoliberalnog, tehnocentričnog okruženja, a koji se usko dovodi u vezi sa posthumanim kontekstom. U uvodnom dijelu izložen je metodološki okvir disertacije koji se sastoji se od teorijskog i empirijskog istraživanja koje se konstituiše kroz analizu fenomena, te počiva na interdisciplinarnom pristupu temi. Prvo poglavlje bavi se referentnim okvirom za teoretizaciju automatizovane slike. U drugom poglavlju fenomen automatizovane slike je kontekstualizovan unutar posthumanističkih studija, dok se u trećem poglavlju obrazlaže teoretizacija moguće analize automatizovane slike kao filmskog sredstva. Četvrto, peto i šesto poglavlje bave se konkretnim studijama slučaja, odnosno analizom primjene automatizovanih slika u savremenom filmu, filma nadzornih kamera, filma računarskog ekrana, te pejzažnog filma, kao novih tendencija u istraživanju koncepta autonomnog filmskog snimanja. U odabranim studijama slučaja uočava se zajednička tendencija dekonstrukcije klasičnog filmskog postupka i to korišćenjem atipičnih filmskih sredstava u cilju približavanja sadržaja tokovima savremene ekranske kulture, ali i novih skopičkih režima. Shodno tome, naučna opravdanost rada utemeljena je u cilju da se ponudi kritički aparat za razumijevanje tendencija savremenog filma kao jedne od implikacija posthumanističkog diskursa.
Ključne reči automatizovana slika; mašinski vid; savremeni film; digitalni film; novi mediji; posthumanizam; teorija pogleda
Priložene datoteke
- Jelena Mišeljić - DDR ( 1,47 MB, broj pregleda: 937 )
- Jelena Mišeljić - Odluka Senata ( 544,62 KB, broj pregleda: 233 )
- Jelena Mišeljić - Izjava ( 725,83 KB, broj pregleda: 275 )
- Jelena Mišeljić - izveštaj ( 7,31 MB, broj pregleda: 385 )
- Jelena Mišeljić - Karton mentora ( 2,3 MB, broj pregleda: 269 )
- Jelena Mišeljić - Odluka ( 1,41 MB, broj pregleda: 265 )
- Jelena Mišeljić - provera ( 35 MB, broj pregleda: 272 )
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.
Preuzimanje citata:
BibTeX format
RefWorks Tagged format
Unapred formatirani prikaz citata
BibTeX format
@phdthesis{Mišeljić-2021-phd, author = {Jelena Mišeljić}, title = {Postljudski pogled: uticaj automatizovanih slika na savremeni film}, school = {Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija}, year = 2021 }
RT Dissertation A1 Jelena Mišeljić T1 Postljudski pogled: uticaj automatizovanih slika na savremeni film AD Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija YR 2021 SF doctoral dissertation; research
J. Mišeljić. (2021). Postljudski pogled: uticaj automatizovanih slika na savremeni film (Doctoral dissertation), Univerzitet Singidunum, Beograd