Evaluacija performansi savremenih sistema distribucije znanja
Kandidat
Miloš Mravik
Mentor Marko Šarac
Institucija Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija, 2023
Apstrakt
U ovoj disertaciji je prikazana analiza transformacije klasičnog pristupa nastavi u novi, savremeniji onlajn metod. Glavna prednost ovakvog načina prenosa znanja ogleda se u velikoj fleksibilnosti kako slušaoca tako i predavača. Slušaoci i predavači imaju mogućnost da prisustvuju predavanju sa bilo koje fizičke lokacije i sa bilo kog uređaja, uz preduslov obezbeđene Internet konekcije.
Pri istraživanju prenosa znanja izvršena je kompletna integracija testirane platforme sa već postojećim informacionim sistemom. Prikazane su mane kao i načini za njihovo prevazilaženje. U disertaciji su ilustrovane prednosti onlajn nastave. Sve definisane promene postojećeg sistema su realizovane na osnovu anketnog ispitivanja studenata od strane menadžmenta univerziteta.
Rezultat trogodišnjeg angažmana sa studentima i predavačima doveo je do rezultata da uvođenjem onlajn sistema za realizaciju nastave pozitivno utičemo na poboljšanje i kvalitet obrazovanja. U navedenom periodu tokom integracije korišćene su Microsoft Office 365, Microsoft SharePoint, Microsoft Azure, Microsoft Stream, Microsoft Teams, kao i druge platforme. Navedene platforme omogućile su realizaciju u fizičkom, onlajn i hibridnom obliku. Uvidom u dobijene rezultate dolazi se do zaključka da je prelazak na onlajn način prenosa znanja omogućio krajnjim slušaocima veoma kvalitetan i sveobuhvatan prenos znanja kao i mogućnost ponovnog preslušavanja istog. Navedeni model je moguće implementirati na neograničenom broju potencijalnih korisnika u različitim institucijama nevezano od toga da li je polje delovanja tih institucija obrazovnog porekla.
Pri istraživanju prenosa znanja izvršena je kompletna integracija testirane platforme sa već postojećim informacionim sistemom. Prikazane su mane kao i načini za njihovo prevazilaženje. U disertaciji su ilustrovane prednosti onlajn nastave. Sve definisane promene postojećeg sistema su realizovane na osnovu anketnog ispitivanja studenata od strane menadžmenta univerziteta.
Rezultat trogodišnjeg angažmana sa studentima i predavačima doveo je do rezultata da uvođenjem onlajn sistema za realizaciju nastave pozitivno utičemo na poboljšanje i kvalitet obrazovanja. U navedenom periodu tokom integracije korišćene su Microsoft Office 365, Microsoft SharePoint, Microsoft Azure, Microsoft Stream, Microsoft Teams, kao i druge platforme. Navedene platforme omogućile su realizaciju u fizičkom, onlajn i hibridnom obliku. Uvidom u dobijene rezultate dolazi se do zaključka da je prelazak na onlajn način prenosa znanja omogućio krajnjim slušaocima veoma kvalitetan i sveobuhvatan prenos znanja kao i mogućnost ponovnog preslušavanja istog. Navedeni model je moguće implementirati na neograničenom broju potencijalnih korisnika u različitim institucijama nevezano od toga da li je polje delovanja tih institucija obrazovnog porekla.
This dissertation presents an analysis of the transformation of the classic approach to teaching into a new, more modern online method. The main advantage of this method of knowledge transfer is reflected in the great flexibility of both listeners and lecturers. Students and lecturers have the opportunity to attend the lecture from any physical location of the site and from any device, with the prerequisite of a secured Internet connection.
During the knowledge transfer research, a complete integration of the tested platform with the already existing information system was performed. The shortcomings are shown, as well as ways to overcome them. The advantages of online teaching are illustrated in the dissertation. All defined changes to the existing system were implemented on the basis of a survey of students by the management of the university.
The result of a three-year engagement with students and lecturers has led to the result that by introducing an online system for teaching, we have a positive effect on the improvement and quality of education. In the mentioned period, Microsoft Office 365, Microsoft SharePoint, Microsoft Azure, Microsoft Stream, Microsoft Teams, as well as other platforms were used during the integration. These platforms enabled realization in physical, online and hybrid forms. By looking at the obtained results, we conclude that the transition to an online method of knowledge transfer enabled the end listeners to have a very high-quality and comprehensive transfer of knowledge, as well as the possibility of listening to it again. The mentioned model can be implemented on an unlimited number of potential users in different institutions regardless of whether the field of activity of those institutions is of educational origin.
During the knowledge transfer research, a complete integration of the tested platform with the already existing information system was performed. The shortcomings are shown, as well as ways to overcome them. The advantages of online teaching are illustrated in the dissertation. All defined changes to the existing system were implemented on the basis of a survey of students by the management of the university.
The result of a three-year engagement with students and lecturers has led to the result that by introducing an online system for teaching, we have a positive effect on the improvement and quality of education. In the mentioned period, Microsoft Office 365, Microsoft SharePoint, Microsoft Azure, Microsoft Stream, Microsoft Teams, as well as other platforms were used during the integration. These platforms enabled realization in physical, online and hybrid forms. By looking at the obtained results, we conclude that the transition to an online method of knowledge transfer enabled the end listeners to have a very high-quality and comprehensive transfer of knowledge, as well as the possibility of listening to it again. The mentioned model can be implemented on an unlimited number of potential users in different institutions regardless of whether the field of activity of those institutions is of educational origin.
Ključne reči Obrazovanje, Performanse učenja, Klaud tehnologije, Računari i obrada informacija, Učenje na daljinu
Priložene datoteke
- Miloš Mravik - DDR ( 2,07 MB, broj pregleda: 317 )
- Miloš Mravik - Odluka Senat ( 284,94 KB, broj pregleda: 236 )
- Miloš Mravik - Provera ( 19,56 MB, broj pregleda: 220 )
- Miloš Mravik - Izveštaj ( 4,54 MB, broj pregleda: 317 )
- Miloš Mravik - Izjava ( 695,21 KB, broj pregleda: 246 )
- Miloš Mravik - Odluka ( 726,49 KB, broj pregleda: 261 )
- Miloš Mravik - Karton mentora ( 1,88 MB, broj pregleda: 258 )
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.
Preuzimanje citata:
BibTeX format
RefWorks Tagged format
Unapred formatirani prikaz citata
BibTeX format
@phdthesis{Mravik-2023-phd, author = {Miloš Mravik}, title = {Evaluacija performansi savremenih sistema distribucije znanja}, school = {Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija}, year = 2023 }
RT Dissertation A1 Miloš Mravik T1 Evaluacija performansi savremenih sistema distribucije znanja AD Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija YR 2023 SF doctoral dissertation; research
M. Mravik. (2023). Evaluacija performansi savremenih sistema distribucije znanja (Doctoral dissertation), Univerzitet Singidunum, Beograd