Koreografska memorija: istraživanje koreografske narodne prakse u popularnoj kulturi
Kandidat
Maja Krasin Matić
Mentor Dragana Stojanović
Institucija Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija, 2022
Apstrakt
Doktorska disertacija Koreografska memorija: istraživanje koreografske narodne prakse u popularnoj kulturi usmerena je najpre na uspostavljanje i determinisanje koncepta koreografska memorija. Termin koreografska memorija u ovom radu se tretira kao fenomen koji se odvija kod izvođača koreografije narodne igre kao pojedinca, a zatim i kao deo kolektiva u kojem je u neraskidivom sinkretičkom jedinstvu objedinjeno više različitih koreografskih elemenata (kinetika, prostor, muzika, vreme i ekspresija).
Uspostavljanje koncepta koreografska memorija zahteva kompleksan i interdisciplinaran pristup, pre svega zato što je reč o konceptu koji nije u dosadašnjim studijama plesa, našao svoje značajnije mesto u istraživanjima. Ipak, koreografska memorija može se reći da ima svoju istorijski kontinuiranu prisutnost od momenta kada su se narodne igre počele koreografski oblikovati i kao takve učiti, uvežbavati i pamtiti, što se odvijalo u namenskim prostorijama za probe, da bi se javno izvele i prikazale na sceni pred publikom. To znači da je koreografska memorija savremena i aktuelna u svakom periodu istorijskog razvitka ne samo u oblasti koreografije narodnih igara, već uopšteno od kada je počela da se oblikuje koreografska forma u umetničkoj igri.
Temeljna polazišta za uspostavljanje koncepta koreografska memorija u ovom radu se oslanjaju na analizu i interpretaciju veze muzike i pokreta u koreografskoj narodnoj praksi u popularnoj kulturi. Osnovna usmerenja su bila pitanja u domenu kognitivnog pristupa. Inkorporiranje kognitivnih istraživanja u domen studije plesa stvara plodonosno tlo koje pospešuje (pre)ispitivanje dosadašnjih dogmi o odnosu muzike i igre, kao i potrebu za budućim interdsiciplinarnim istraživanjima procesa učenja i pamćenja koreografije kao umetničke forme.
Koncept koreografska memorija strukturisan na ovaj način postaje predmet plesnog naučnog diskursa čiji se smisao, značenje i vrednost ostvaruje u intertekstualnosti različite prirode.
Uspostavljanje koncepta koreografska memorija zahteva kompleksan i interdisciplinaran pristup, pre svega zato što je reč o konceptu koji nije u dosadašnjim studijama plesa, našao svoje značajnije mesto u istraživanjima. Ipak, koreografska memorija može se reći da ima svoju istorijski kontinuiranu prisutnost od momenta kada su se narodne igre počele koreografski oblikovati i kao takve učiti, uvežbavati i pamtiti, što se odvijalo u namenskim prostorijama za probe, da bi se javno izvele i prikazale na sceni pred publikom. To znači da je koreografska memorija savremena i aktuelna u svakom periodu istorijskog razvitka ne samo u oblasti koreografije narodnih igara, već uopšteno od kada je počela da se oblikuje koreografska forma u umetničkoj igri.
Temeljna polazišta za uspostavljanje koncepta koreografska memorija u ovom radu se oslanjaju na analizu i interpretaciju veze muzike i pokreta u koreografskoj narodnoj praksi u popularnoj kulturi. Osnovna usmerenja su bila pitanja u domenu kognitivnog pristupa. Inkorporiranje kognitivnih istraživanja u domen studije plesa stvara plodonosno tlo koje pospešuje (pre)ispitivanje dosadašnjih dogmi o odnosu muzike i igre, kao i potrebu za budućim interdsiciplinarnim istraživanjima procesa učenja i pamćenja koreografije kao umetničke forme.
Koncept koreografska memorija strukturisan na ovaj način postaje predmet plesnog naučnog diskursa čiji se smisao, značenje i vrednost ostvaruje u intertekstualnosti različite prirode.
Ključne reči koreografska memorija, percepcija, učenje plesa, vežbanje plesa, memorija plesača, muzika i ples, koreografija narodne igre, kinetika, pažnja, Ansambl „Kolo“.
Priložene datoteke
- Maja Krasin Matić - DDR ( 4,97 MB, broj pregleda: 468 )
- Maja Krasin Matić - Odluka Senat ( 515,29 KB, broj pregleda: 223 )
- Maja Krasin Matić - Antiplagijat provera ( 61,67 MB, broj pregleda: 227 )
- Maja Krasin Matić - Izjava o autorstvu ( 1,35 MB, broj pregleda: 246 )
- Maja Krasin Matić - Izveštaj ( 15,45 MB, broj pregleda: 210 )
- Maja Krasin Matić - Karton mentora ( 4,09 MB, broj pregleda: 257 )
- Maja Krasin Matić - Odluka ( 895,24 KB, broj pregleda: 208 )
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.
Preuzimanje citata:
BibTeX format
RefWorks Tagged format
Unapred formatirani prikaz citata
BibTeX format
@phdthesis{Krasin Matić-2022-phd, author = {Maja Krasin Matić}, title = {Koreografska memorija: istraživanje koreografske narodne prakse u popularnoj kulturi}, school = {Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija}, year = 2022 }
RT Dissertation A1 Maja Krasin Matić T1 Koreografska memorija: istraživanje koreografske narodne prakse u popularnoj kulturi AD Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija YR 2022 SF doctoral dissertation; research
M. Krasin Matić. (2022). Koreografska memorija: istraživanje koreografske narodne prakse u popularnoj kulturi (Doctoral dissertation), Univerzitet Singidunum, Beograd