Метода кластеризације у сектору модне индустрије у циљу подизања квалитета пословања за доносиоце одлука

Časopis: Serbian Journal of Engineering Management

Volume, no: , 3

ISSN: 2466-4693

Stranice: 1-7

Apstrakt:
Rad prikazuje uticaj pametnih tehnologija na donošenje odluka u kompanijama širom sveta. Fokusiran je na pružanju podrške modnoj industriji i marketinškim odlukama baziranim na pristupu podataka kroz Data Mining (DM). Današnji korisnici imaju tako raznovrsne ukuse i želje da ih nije moguće grupisati u velike i homogene populacije kako bi razvili marketinške strategije. Zapravo, svaki korisnik želi da bude servisiran prema svojim individualnim i jedinstvenim potrebama Prema tome, prelazak sa masovnog marketinga na tržište odnosa jedan-na-jedan zahteva donosioce odluka da daju posebne strategije za svakog pojedinačnog korisnika na osnovu njegovog profila. Tehnologija budućnosti pa i sadašnjosti je veštačka inteligencija koja se primenjuje uspešno u svim sferama poslovnih procesa. Jedna od najčešće korišćenih metoda veštačke inteligencije je metoda pametne klasifikacije, odnosno klasterovanja, bez uticaja pristrasnih faktora čoveka. Za istraživanje je izolovana baza iz maloprodajnog sektora gde se posmatrala istorija kupovina lojalnih korisnika i gde se primenio algoritam klasterovanja iz oblasti inteligentnih sistema ili veštačke inteligencije.
Ključne reči: donošenje odluka, marketing, menadžment, veštačka inteligencija, modna industrija
Priložene datoteke: