Akciono istraživanje u funkciji poboljšanja veštine pisanja francuskog jezika

Autori: Neda Maenza

Časopis: Uzdanica

Volume, no: 2 , 2

ISSN: 1451-673

DOI: 10.46793/Uzdanica18.II.343M

Stranice: 343-356

Link: https://doi.org/10.46793/Uzdanica18.II.343M

Apstrakt:
Akciono istraživanje u funkciji poboljšanja veštine pisanja fran- cuskog, kao drugog stranog jezika, pokrenuto je radi rešavanja poteškoća pri pisanju na stranom jeziku. Glavni cilj ovog istraživanja je podizanje nivoa pismenosti i pobolj- šanje kvaliteta pisanog izražavanja na francuskom jeziku kod studenata. Primenjena je deskriptivna metoda. Tehnike koje su korišćene tokom istraživanja su posmatranje trenutnog stanja i praćenje toka istraživanja kroz tehniku testiranja. Tehnika inter- vjuisanja, kroz fokus grupne razgovore, korišćena je pre i posle sprovedenog akcionog istraživanja. Istraživanje je ukazalo da primena različitih zanimljivih i nesvakida- šnjih aktivnosti dovodi do pozitivnih rezultata. Značajno je što su kroz ovo istraži- vanje učesnici potvrdili napredak u opismenjavanju na francuskom jeziku. Ukazalo se na sve one sporne momente i omaške koje su do sada pravili kako iz nesigurnosti tako i iz neznanja. Kao ključna refleksija ovog akcionog istraživanja, izdvaja se dužina trajanja fokusa studenata i uloženog vremena da se određena aktivnost uradi. Uvid iz sprovedenog akcionog istraživanja bi mogao da posluži mnogim nastavnicima-prakti- čarima za podizanje kvaliteta rada i isporučenog znanja, sve u cilju boljeg korišćenja i konkretne primene teorijski stečenih jezičkih umeća i iskustava.
Ključne reči: francuski jezik, drugi strani jezik, veština pisanja, studenti, akciono istraživanje
Priložene datoteke: