Нови реализам у српском филму

Časopis: Kultura

Volume, no: 154 , 1

ISSN: 0023-5164

DOI: DOI 10.5937/kultura1754400M

Stranice: 400-413

Link: https://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pdf/0023-5164/2017/0023-51641754400M.pdf

Apstrakt:
Циљ овог рада је да провери радну хипотезу да се у српској кинематографији, у периоду од 2010. до 2015. појавио нови филмски правац, који је за потребе рада назван Нови реализам. Као предмет анализе у студији случаја обрађени су филмови Тилва Рош (2010, Никола Лежаић), Клип (2012, Маја Милош) и Варвари (2014, Иван Икић). Резултати анализа говоре о продукцијској, тематској и стилској сличности сва три филма, која се огледа у преокрету продукцијских нужности ка новом филмском изразу. На основу резултата анализа прихваћена је радна хипотеза а препознате сличности означене су као карактеристике правца.
Ključne reči: филмски правци, дебитантски филмови, жанр, (ауто)деструктивност, метафилм