Identitet, porodica, dom – Ikea

Časopis: Humanistika

Volume, no: 2 , 3

ISSN: 2560-3841

DOI: 10.5937/hum1803047M

Stranice: 47-63

Link: https://www.researchgate.net/publication/335401775_Identitet_porodica_dom_-_Ikea

Apstrakt:
Polazeći od diskrepance količine medijske, društvene i političke pažnje posvećene povratku Ikee u Srbiju i činjenice da se ipak radi o otvaranju prodavnice nameštaja, zaključuje se da ovaj događaj ima veliku simboličku vrednost za srpsku državu i društvo. Semiološkom analizom prve Ikeine rekamne kampanje pokušano je iščitavanje društvene promene koju ona zagovara. Uočena je pogrešna društvena percepcija vrednosti koje Ikea promoviše u Srbiji. Zaključeno je da Ikea sa građanima Srbije komunicira iskrenije od srpske političke elite.
Ključne reči: porodične vrednosti, tradicija, socijalna država, liberalni kapitalizam, marketing, trauma