Motoričke sposobnosti učenica osnovne škole urbane i ruralne sredine
Motoričke sposobnosti učenica osnovne škole urbane i ruralne sredine
Autori:
Časopis: Glasnik Antropološkog društva Srbije
Volume, no: 47 , 1
ISSN: 1820-7936
Stranice: 131-138
Apstrakt:
Motoričke sposobnosti učenika osnovnoškolskog uzrasta bile su čest predmet istraživanja u fizičkoj kulturi, međutim, činjenica je da postoji veoma mali broj istraživanja koja su se bavila uticajima rezidencijalnog statusa ispitanika na motoričke sposobnosti. Teorijsko-empirijsko istraživanje sprovedeno je na uzorku od 188 učenica (urbana sredina = 98 učenica; ruralna sredina = 90 učenica) šestog i sedmog razreda osnovne škole. Rezultati kanoničke diskriminativne analize motoričkih sposobnosti učenica pokazali su da postoje značajne razlike u motoričkim sposobnostima ispitanica različitog rezidencijalnog statusa. Devojčice iz ruralne sredine imale su bolje rezultate u većini testova (10 od 18), ali ta većina nije apsolutna. Na osnovu dobijenih rezultata može se pretpostaviti da upravo sredinski faktori različitih životnih sredina doprinose razlici u motoričkim sposobnostima ispitanica.
Ključne reči: motoričke sposobnosti; učenice; urbana; ruralna sredina
Kategorije objave:
Bibliografske reference nastavnika Univerziteta Singidunum
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.