Influence of certain socio-demographic factors on the relationships between motor and cognitive abilities of primary school children
Influence of certain socio-demographic factors on the relationships between motor and cognitive abilities of primary school children
Autori:
Časopis: Teme
Volume 1
ISSN: 0353-7919
Stranice: 143-155
Apstrakt:
Glavni cilј ovog istraživanja bio je da se utvrdi uticaj nekih sociodemografskih faktora na veze između motoričkih i kognitivnih sposobnosti učenika osnovne škole. Ukupno 398 učenika osnovne škole, uzrasta od 12 do 14 godina, podvrgnuto je testiranju motoričkih i kognitivnih sposobnosti. Uticaj relevantnih sociodemografskih varijabli ispitan je primenom multiple hijerarhijske regresione analize. Dve sociodemografske varijable su imale značajan uticaj na motoričke i kognitivne sposobnosti: rezidencijalni status i obrazovanje oca. Učenici urbane sredine su ostvarili bolјe rezultate na testovima motoričkih (izuzev devojčica ruralne sredine) i kognitivnih sposobnosti. Nivo obrazovanja oca je bio drugi faktor koji je značajno uticao na ove sposobnosti, a koji je bio izraženiji kod učenika urbane sredine.
Ključne reči: urbana, ruralna sredina, motoričke, kognitivne sposobnosti, učenici
Kategorije objave:
Bibliografske reference nastavnika Univerziteta Singidunum
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.