Hotelski menadžment pristupačnog turizma u Beogradu
Kandidat
Jelena Jević
Mentor Slobodan Čerović
Institucija Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija, 2019
Apstrakt
Pristupačni, dostupni, turizam bez barijera, turizam za sve, sinonimi su za turizam koji je prilagođen odnosno dostupan svim kategorijama potrošača. Za naše tržište označava relativno nov i neistražen pojam, dok je širom sveta prepoznat njegov potencijal i u velikoj meri mu se posvećuje pažnja kako kroz naučne studije i istraživanja, tako i kroz prilagođavanje turističke ponude korisnicima usluga ovog tržišta. Isporuka proizvoda i usluga u okruženju koje je prilagođeno svim korisnicima, bez sumnje predstavlja veliki izazov za celokupnu turističku privredu. Praćenjem svetskih trendova u turizmu, usvajanjem brojnih propisa, odnosno usklađivanjem zakona i Strategija sa propisima Evropske unije, ovim kategorijama potrošača garantuje se pravo da ravnopravno učestvuju u svim društvenim aktivnostima, pa tako i u načinu provođenja slobodnog vremena. Pristupačnost mora biti sastavni deo svake odgovorne i održive turističke politike i strategije i iziskuje napor na nacionalnom nivou kroz ulaganje u pristupačnost svih delatnosti koje čine turističku privredu. Praćenje i prilagođavanje propisa ne predstavlja samo imperativ ljudskih prava, već i poslovnu priliku. Međutim, potrebna je promena načina razmišljanja kao i modela pružanja usluga, u ovom radu akcenat je stavljen na pružanje hotelskih usluga, kako bi se zadovoljile potrebe korisnika pristupačnog turizma. Pristupačno okruženje i usluge doprinose poboljšanju kvaliteta hotelskog proizvoda, povećavajući tako opštu konkurentnost turističkih destinacija. Analizom rezultata istraživanja utvrđen je stav koji prema pristupačnom turizmu ima menadžment Beogradskih hotela čija je ponuda prilagođena njegovim korisnicima. Takođe, analiziran je njihov odnos prema potrošačima pristupačnog turizma, raznovrsnost ponude koja im je prilagođena, kadrovsku politiku i intenzitet promocije pristupačnih smeštajnih kapaciteta. Istraživanje je sprovedeno u cilju utvrđivanja stavova menadžmenta o doprinosu koji pristupačni turizam ima na uspeh njihovog poslovanja.
Ključne reči pristupacni turizam, hotelski menadzment, dizajn za sve, pristupacni beogradski hoteli, drustveno odgovorno poslovanje, asistivna tehnologija
Priložene datoteke
- Jelena Jevic - Doktorska disertacija ( 2,98 MB, broj pregleda: 1082 )
- Jelena Jevic - Izvestaj veca ( 4,69 MB, broj pregleda: 777 )
- Jelena Jević-Odluka-Senat ( 534,61 KB, broj pregleda: 331 )
- Jelena Jevic - Izjava o autorstvu ( 927,76 KB, broj pregleda: 396 )
- Jelena Jevic - Naucni karton mentora ( 2,1 MB, broj pregleda: 405 )
- Jelena Jevic - Odluka o obrazovanju komisije ( 901,65 KB, broj pregleda: 409 )
- Jelena Jevic - Plagijat provera ( 73,7 MB, broj pregleda: 428 )
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.
Preuzimanje citata:
BibTeX format
RefWorks Tagged format
Unapred formatirani prikaz citata
BibTeX format
@phdthesis{Jević-2019-phd, author = {Jelena Jević}, title = {Hotelski menadžment pristupačnog turizma u Beogradu}, school = {Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija}, year = 2019 }
RT Dissertation A1 Jelena Jević T1 Hotelski menadžment pristupačnog turizma u Beogradu AD Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija YR 2019 SF doctoral dissertation; research
J. Jević. (2019). Hotelski menadžment pristupačnog turizma u Beogradu (Doctoral dissertation), Univerzitet Singidunum, Beograd