Dizajniranje u hotelijerstvu kao faktor diferenciranja hotelskog proizvoda

Mentor Slobodan Čerović

Institucija Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija, 2017

Apstrakt
Turizam kao deo globalnog sistema, mora da gradeći svoj specifičan društveni podsistem, strukturu odnosa i institucija, vizuelni (dizajnerski) izraz, vodi računa o dve činjenice:
1) da reaguje i odgovori na promene u potrebama potencijalnih potrošača proistekle iz promena u društvenom razvoju, standardu, tržištu, načinu i stilovima života pod
uticajem obrazovanja i informisanja;
2) da bude ekonomski održiv i ekološki odgovoran u odnosu na vlasnike kapitala, očuvanje prirode i životne sredine i kulturna dostignuća civilizacije.

Bazična komponenta turizma je oblast hotelijerstva koja se u ekonomiji izjednačava sa oblikom tržišnog privređivanja profitabilnog cilja. Hotelijerstvo stvara tzv. hotelski proizvod- kompleks povezanih usluga specifično namenski oblikovanih, dizajnerski uređenih i opremljenih, namenjenog masi korisnika, njihovim potrebama, ukusima, mogućnostima, željama. Teoretski, definišu ga „lokacija- prostor i pogled, tereni, objekti, oprema, pružanje usluga, cena i imidž“, „doživljaj, tj. iskustvo gostiju kao efekat, a ne struktura hotelskog proizvoda“, pa se iz ovih primera može zaključiti da su u osnovi hotelskog proizvoda „prostor- lokacija i usluge“, dok su osnovni spoljni elementi „cene usluga i imidž hotela“.

Razvoj međunarodnog turizma, na bazi opšteg civilizacijskog razvoja ekonomija sveta, standarda stanovništva i novih potreba potrošača, uslovljava dalji razvoj hotelskih proizvoda u pravcu kvaliteta, cena, specijalizacije i standardizacije, što su sve „dodatne vrednosti za potrošače“, jer kreiraju nove doživljaje: zabavu, rekreaciju, rehabilitaciju, edukaciju, šoping želje, lične usluge i sl.

Dizajn hotelskog proizvoda kao predmet doktorske disertacije iskazuje se kao umetničko-tehnološki zadatak i cilj za proizvođače usluga, marketinško sredstvo za segmentiranje, pozicioniranje, restrukturiranje, tj. diferenciranje hotelskih proizvoda i kao vizuelno sredstvo za zadovoljenje potreba turista u konkurentskoj borbi za njihovo tržišno osvajanje. Osnovna hipoteza disertacije- da se uspešnim dizajniranjem hotelskih proizvoda oni značajno diferenciraju i tržišno prihvataju- ima uporište u izgrađenoj naučno-istraživačkoj teoriji i praksi turizma.
Ključne reči turizam, dizajn, hotelijerstvo, hotelski proizvod

Preuzimanje citata:

BibTeX format
@phdthesis{Krsmanović Veličković-2017-phd,
  author = {Sanja Krsmanović Veličković}, 
  title  = {Dizajniranje u hotelijerstvu kao faktor diferenciranja hotelskog proizvoda},
  school = {Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija},
  year   = 2017
}
RefWorks Tagged format
RT Dissertation
A1 Sanja Krsmanović Veličković
T1 Dizajniranje u hotelijerstvu kao faktor diferenciranja hotelskog proizvoda
AD Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija
YR 2017
SF doctoral dissertation; research
Unapred formatirani prikaz citata
S. Krsmanović Veličković. (2017). Dizajniranje u hotelijerstvu kao faktor diferenciranja hotelskog proizvoda (Doctoral dissertation), Univerzitet Singidunum, Beograd