Dizajniranje u hotelijerstvu kao faktor diferenciranja hotelskog proizvoda
Kandidat
Sanja Krsmanović Veličković
Mentor Slobodan Čerović
Institucija Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija, 2017
Apstrakt
Turizam kao deo globalnog sistema, mora da gradeći svoj specifičan društveni podsistem, strukturu odnosa i institucija, vizuelni (dizajnerski) izraz, vodi računa o dve činjenice:
1) da reaguje i odgovori na promene u potrebama potencijalnih potrošača proistekle iz promena u društvenom razvoju, standardu, tržištu, načinu i stilovima života pod
uticajem obrazovanja i informisanja;
2) da bude ekonomski održiv i ekološki odgovoran u odnosu na vlasnike kapitala, očuvanje prirode i životne sredine i kulturna dostignuća civilizacije.
Bazična komponenta turizma je oblast hotelijerstva koja se u ekonomiji izjednačava sa oblikom tržišnog privređivanja profitabilnog cilja. Hotelijerstvo stvara tzv. hotelski proizvod- kompleks povezanih usluga specifično namenski oblikovanih, dizajnerski uređenih i opremljenih, namenjenog masi korisnika, njihovim potrebama, ukusima, mogućnostima, željama. Teoretski, definišu ga „lokacija- prostor i pogled, tereni, objekti, oprema, pružanje usluga, cena i imidž“, „doživljaj, tj. iskustvo gostiju kao efekat, a ne struktura hotelskog proizvoda“, pa se iz ovih primera može zaključiti da su u osnovi hotelskog proizvoda „prostor- lokacija i usluge“, dok su osnovni spoljni elementi „cene usluga i imidž hotela“.
Razvoj međunarodnog turizma, na bazi opšteg civilizacijskog razvoja ekonomija sveta, standarda stanovništva i novih potreba potrošača, uslovljava dalji razvoj hotelskih proizvoda u pravcu kvaliteta, cena, specijalizacije i standardizacije, što su sve „dodatne vrednosti za potrošače“, jer kreiraju nove doživljaje: zabavu, rekreaciju, rehabilitaciju, edukaciju, šoping želje, lične usluge i sl.
Dizajn hotelskog proizvoda kao predmet doktorske disertacije iskazuje se kao umetničko-tehnološki zadatak i cilj za proizvođače usluga, marketinško sredstvo za segmentiranje, pozicioniranje, restrukturiranje, tj. diferenciranje hotelskih proizvoda i kao vizuelno sredstvo za zadovoljenje potreba turista u konkurentskoj borbi za njihovo tržišno osvajanje. Osnovna hipoteza disertacije- da se uspešnim dizajniranjem hotelskih proizvoda oni značajno diferenciraju i tržišno prihvataju- ima uporište u izgrađenoj naučno-istraživačkoj teoriji i praksi turizma.
1) da reaguje i odgovori na promene u potrebama potencijalnih potrošača proistekle iz promena u društvenom razvoju, standardu, tržištu, načinu i stilovima života pod
uticajem obrazovanja i informisanja;
2) da bude ekonomski održiv i ekološki odgovoran u odnosu na vlasnike kapitala, očuvanje prirode i životne sredine i kulturna dostignuća civilizacije.
Bazična komponenta turizma je oblast hotelijerstva koja se u ekonomiji izjednačava sa oblikom tržišnog privređivanja profitabilnog cilja. Hotelijerstvo stvara tzv. hotelski proizvod- kompleks povezanih usluga specifično namenski oblikovanih, dizajnerski uređenih i opremljenih, namenjenog masi korisnika, njihovim potrebama, ukusima, mogućnostima, željama. Teoretski, definišu ga „lokacija- prostor i pogled, tereni, objekti, oprema, pružanje usluga, cena i imidž“, „doživljaj, tj. iskustvo gostiju kao efekat, a ne struktura hotelskog proizvoda“, pa se iz ovih primera može zaključiti da su u osnovi hotelskog proizvoda „prostor- lokacija i usluge“, dok su osnovni spoljni elementi „cene usluga i imidž hotela“.
Razvoj međunarodnog turizma, na bazi opšteg civilizacijskog razvoja ekonomija sveta, standarda stanovništva i novih potreba potrošača, uslovljava dalji razvoj hotelskih proizvoda u pravcu kvaliteta, cena, specijalizacije i standardizacije, što su sve „dodatne vrednosti za potrošače“, jer kreiraju nove doživljaje: zabavu, rekreaciju, rehabilitaciju, edukaciju, šoping želje, lične usluge i sl.
Dizajn hotelskog proizvoda kao predmet doktorske disertacije iskazuje se kao umetničko-tehnološki zadatak i cilj za proizvođače usluga, marketinško sredstvo za segmentiranje, pozicioniranje, restrukturiranje, tj. diferenciranje hotelskih proizvoda i kao vizuelno sredstvo za zadovoljenje potreba turista u konkurentskoj borbi za njihovo tržišno osvajanje. Osnovna hipoteza disertacije- da se uspešnim dizajniranjem hotelskih proizvoda oni značajno diferenciraju i tržišno prihvataju- ima uporište u izgrađenoj naučno-istraživačkoj teoriji i praksi turizma.
Ključne reči turizam, dizajn, hotelijerstvo, hotelski proizvod
Priložene datoteke
- Odluka o davanju saglasnosti na izveštaj o urađenoj doktorskoj disertaciji - Sanja Krsmanović Veličković ( 491,55 KB, broj pregleda: 481 )
- Doktorska disertacija Sanja Krsmanović Veličković ( 4,9 MB, broj pregleda: 2049 )
- Izveštaj o plagijarizmu Sanja Krsmanović Veličković ( 56,29 MB, broj pregleda: 570 )
- Izjava o autorstvu Sanja Veličković Krsmanović ( 417,51 KB, broj pregleda: 454 )
- Izveštaj komisije Sanja Veličković Krsmanović ( 4,83 MB, broj pregleda: 844 )
- Naučni karton mentora prof. dr Slobodan Čerović ( 195,26 KB, broj pregleda: 446 )
- Odluka o obrazovanju komisije Sanja Krsmanović Veličković ( 420,01 KB, broj pregleda: 458 )
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.
Preuzimanje citata:
BibTeX format
RefWorks Tagged format
Unapred formatirani prikaz citata
BibTeX format
@phdthesis{Krsmanović Veličković-2017-phd, author = {Sanja Krsmanović Veličković}, title = {Dizajniranje u hotelijerstvu kao faktor diferenciranja hotelskog proizvoda}, school = {Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija}, year = 2017 }
RT Dissertation A1 Sanja Krsmanović Veličković T1 Dizajniranje u hotelijerstvu kao faktor diferenciranja hotelskog proizvoda AD Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija YR 2017 SF doctoral dissertation; research
S. Krsmanović Veličković. (2017). Dizajniranje u hotelijerstvu kao faktor diferenciranja hotelskog proizvoda (Doctoral dissertation), Univerzitet Singidunum, Beograd