Zemlje periferije u Bolonjskom procesu

Izdanje: Naučni skup Sinergija 2010

Oblast: Sinergija - V naučni skup

Apstrakt:
Bolonjski proces je osmišljen kao oblik standardizacije akademskog obrazovnog sistema kojim bi se olakšalo kretanje studenata i profesora u zajedničkom akademskom prostoru EU. Unapređeno kretanje i komunikacija u akademskoj mreži bi trebala da pomogne razvoju nauke i širenju znanja kako bi se evropski akademski prostor učinio najkonkurentnijim u svetu. Trenutno je činjenica da se u svetskim razmerama razlikuju „centar“ i „periferija“. Centar predstavljaju razvijene zemlje engleskog govornog područja koje, putem uticajnih naučnih časopisa, određuju vrstu, oblik i tematiku radova koji se objavljuju. Moguće je da Bolonjski proces putem razmene studenata i profesora u višejezičkoj evpropskoj sredini doprinese smanjenju hegemonije engleskog jezika, ublaži razlike između centra i periferije i obogati istraživačke projekte doprinosima iz manjih akademskih zajednica. Srbija pripada zemljama periferije i njena mogućnost za napredovanje leži, pored ostalog, u saradnji sa ostalim akademskim i naučno-istraživačkim centrima evrope.
Ključne reči: Bolonjski proces, akademska mreža, izdavaštvo, engleski jezik, internalizacija
Priložene datoteke:

Preuzimanje citata:

BibTeX format
@article{article,
  author  = {L. Babić and B. Kordić}, 
  title   = {Zemlje periferije u Bolonjskom procesu},
  journal = {Naučni skup Sinergija 2010},
  year    = 2010,
  pages   = {}}
RefWorks Tagged format
RT Conference Proceedings
A1 Lepa Babić
A1 Boris Kordić
T1 Zemlje periferije u Bolonjskom procesu
AD Univerzitet Sinergija, Bijeljina, Republika Srpska, Bosna i Hercegovina
YR 2010
Unapred formatirani prikaz citata
L. Babić and B. Kordić, Zemlje periferije u Bolonjskom procesu, Univerzitet Sinergija, 2010