Neuromarketing U Digitalnom Marketingu
Mentor: prof. dr Marko Šarac
Institucija: Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija, 2023
Apstrakt:
današnjem digitalnom dobu, marketing stručnjaci se suočavaju sa izazovima privlačenja i zadržavanja pažnje sve zahtevnijih potrošača u sve konkurentnijem okruženju. Tradicionalne marketinške metode više nisu dovoljne kako bi se postigla željena reakcija potrošača. U cilju efikasnijeg pristupa, marketinški profesionalci sve više prepoznaju vrednost primene naučnih disciplina u razumevanju potrošačkog uma i oblikovanju marketinških strategija. Jedna takva disciplina koja sve više pažnju marketinške zajednice je neuromarketing.
Neuromarketing, kao interdisciplinarna oblast koja kombinuje neurologiju, psihologiju i marketing, pruža mogućnost dubljeg razumevanja potrošačkog ponašanja na nivou mozga. Koristeći tehnike kao što su funkcionalna magnetna rezonanca (fMRI), elektroencefalografija (EEG) i praćenje očiju, neuromarketing istraživači mogu analizirati neurološke procese koji se odvijaju tokom interakcije potrošača sa marketinškim stimulusima. Ova saznanja omogućavaju marketinškim profesionalcima da prilagode svoje strategije kako bi privukli, angažovali i zadovoljili potrošače na nov i efikasan način.
U kontekstu digitalnog marketinga, gde su digitalne platforme postale ključni kanali komunikacije sa potrošačima, neuromarketing ima poseban značaj. Upravljanje potrošačkim ponašanjem na digitalnim kanalima zahteva dublje razumevanje emocionalnih, kognitivnih i podsvesnih procesa koji se javljaju tokom interakcije potrošača sa digitalnim sadržajem. Kako bi se postigla maksimalna angažovanost i ostvarili marketinški ciljevi, marktinški stručnjaci sve više prepoznaju potencijal primene neuromarketinga u digitalnom marketingu.
Cilj ovog diplomskog rada je pokazati kako se neuromarketing može primeniti u digitalnom marketingu kako bi se unapredilo razumevanje potrošačkog ponašanja i optimizovala efikasnost marketinških kampanja. U okviru rada će biti prezentovane teorijske osnove neuromarketinga, kao i pregled digitalnog marketinga i njegovog uticaja na potrošačko ponašanje. Takođe, biće analizirane metode i tehnike koje se koriste u neuromarketing istraživanjima, kao i primena neuromarketinga u optimizaciji korisničkog iskustva na digitalnim platformama. Pored toga, biće reči o uticaju društvenih mreža na potrošačko ponašanje i merenju efikasnosti digitalnih kampanja kroz neuromarketing pristupe. Na kraju, biće istaknuti budući trendovi i perspektive razvoja neuromarketinga u digitalnom marketingu. Kroz ovaj rad cilj je pružiti uvid u sveobuhvatnu sliku primene neuromarketinga u digitalnom marketingu i istaknuti važnost povezivanja mozga i potrošačkog ponašanja u cilju unapređenja marketinških strategija. Ovaj interdisciplinarni pristup otvara nove mogućnosti za marketinške stručnjake da se prilagode dinamičnom digitalnom okruženju i ostvare bolje rezultate svojih ciljeva.
Neuromarketing, kao interdisciplinarna oblast koja kombinuje neurologiju, psihologiju i marketing, pruža mogućnost dubljeg razumevanja potrošačkog ponašanja na nivou mozga. Koristeći tehnike kao što su funkcionalna magnetna rezonanca (fMRI), elektroencefalografija (EEG) i praćenje očiju, neuromarketing istraživači mogu analizirati neurološke procese koji se odvijaju tokom interakcije potrošača sa marketinškim stimulusima. Ova saznanja omogućavaju marketinškim profesionalcima da prilagode svoje strategije kako bi privukli, angažovali i zadovoljili potrošače na nov i efikasan način.
U kontekstu digitalnog marketinga, gde su digitalne platforme postale ključni kanali komunikacije sa potrošačima, neuromarketing ima poseban značaj. Upravljanje potrošačkim ponašanjem na digitalnim kanalima zahteva dublje razumevanje emocionalnih, kognitivnih i podsvesnih procesa koji se javljaju tokom interakcije potrošača sa digitalnim sadržajem. Kako bi se postigla maksimalna angažovanost i ostvarili marketinški ciljevi, marktinški stručnjaci sve više prepoznaju potencijal primene neuromarketinga u digitalnom marketingu.
Cilj ovog diplomskog rada je pokazati kako se neuromarketing može primeniti u digitalnom marketingu kako bi se unapredilo razumevanje potrošačkog ponašanja i optimizovala efikasnost marketinških kampanja. U okviru rada će biti prezentovane teorijske osnove neuromarketinga, kao i pregled digitalnog marketinga i njegovog uticaja na potrošačko ponašanje. Takođe, biće analizirane metode i tehnike koje se koriste u neuromarketing istraživanjima, kao i primena neuromarketinga u optimizaciji korisničkog iskustva na digitalnim platformama. Pored toga, biće reči o uticaju društvenih mreža na potrošačko ponašanje i merenju efikasnosti digitalnih kampanja kroz neuromarketing pristupe. Na kraju, biće istaknuti budući trendovi i perspektive razvoja neuromarketinga u digitalnom marketingu. Kroz ovaj rad cilj je pružiti uvid u sveobuhvatnu sliku primene neuromarketinga u digitalnom marketingu i istaknuti važnost povezivanja mozga i potrošačkog ponašanja u cilju unapređenja marketinških strategija. Ovaj interdisciplinarni pristup otvara nove mogućnosti za marketinške stručnjake da se prilagode dinamičnom digitalnom okruženju i ostvare bolje rezultate svojih ciljeva.
Ključne reči: neuromarketing, digitalni, marketing
Priložene datoteke:
- NEUROMARKETING U DIGITALNOM- Diplomski rad Ognjen Živanović ( veličina: 1,52 MB, broj pregleda: 490 )
Kategorije objave:
Diplomski rad
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.
Preuzimanje citata:
BibTeX format
RefWorks Tagged format
Unapred formatirani prikaz citata
BibTeX format
@misc{misc, author = {Ognjen Živanović}, title = {Neuromarketing U Digitalnom Marketingu}, school = {Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija}, year = 2023 }
RT Dissertation A1 Ognjen Živanović T1 Neuromarketing U Digitalnom Marketingu AD Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija YR 2023 SF bechelor thesis; report
O. Živanović. (2023). Neuromarketing U Digitalnom Marketingu (Bechelor's thesis), Univerzitet Singidunum, Beograd