SEO Menadžment I Tehnike Kopirajtinga
Mentor: prof. dr Marko Šarac
Institucija: Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija, 2023
Apstrakt:
Januara 2021. godine, procenjeno je da na svetu postoji preko milijardu vebsajtova (1.197.982.359, da budemo precizniji). Istini za volju, većina ovih vebsajtova je neaktivno i broj često fluktuira, ali to i dalje ostavlja zaista obiman kontigent sajtova. Takođe, u zavisnosti od istraživanja koje posmatramo, procene se kreću od 300.000 do 600.000 novonastalih vebsajtova na dnevnom nivou. Naravno, ove brojke govore o samim sajtovima, ne i pojedinačnim stranicama svih tih sajtova.
Ako u Guglov (Google) pretraživač unesemo neku pretragu na srpskom jeziku, recimo, „pijace Beograd“, pretraživač će nam vratiti oko 1.150.000 rezultata. Jasno je da pretrage na engleskom imaju neuporedivo veći broj rezultata. Primera radi, za pretragu o načinu pravljenja sladoleda, „How to make ice cream“, Gugl pronalazi oko 1.400.000.000 rezultata.
Sagledajmo još jednu činjenicu: 96,29% svih pretraživanja se završi klikom na jedan od rezultata sa prve stranice pretrage. Tačnije, prvih pet rezultata koje Gugl prikaže odnose 72,1% celokupnog internet saobraćaja, dok stranice koje završe na drugoj i trećoj stranici Gugl pretrage ukupno dobiju ispod 4% klikova. [1]
Na sve to treba da se doda i oglašavanje putem internet pretraživača. Samim oglašavanjem se nećemo baviti u ovom radu, jer se time bavi SEM (search engine marketing). Ali, oglašavanje je limitirajući faktor za one koji žele organskim (čitaj: besplatnim) putem da dođu do prve stranice pretrage. Na slici 1 možemo videti da pri nekim pretragama čak prvih četiri rezultata predstavljaju plaćeni linkovi, dok do prvih organskih linkova moramo da dođemo sami, odlaskom u donji deo stranice.
Ako u Guglov (Google) pretraživač unesemo neku pretragu na srpskom jeziku, recimo, „pijace Beograd“, pretraživač će nam vratiti oko 1.150.000 rezultata. Jasno je da pretrage na engleskom imaju neuporedivo veći broj rezultata. Primera radi, za pretragu o načinu pravljenja sladoleda, „How to make ice cream“, Gugl pronalazi oko 1.400.000.000 rezultata.
Sagledajmo još jednu činjenicu: 96,29% svih pretraživanja se završi klikom na jedan od rezultata sa prve stranice pretrage. Tačnije, prvih pet rezultata koje Gugl prikaže odnose 72,1% celokupnog internet saobraćaja, dok stranice koje završe na drugoj i trećoj stranici Gugl pretrage ukupno dobiju ispod 4% klikova. [1]
Na sve to treba da se doda i oglašavanje putem internet pretraživača. Samim oglašavanjem se nećemo baviti u ovom radu, jer se time bavi SEM (search engine marketing). Ali, oglašavanje je limitirajući faktor za one koji žele organskim (čitaj: besplatnim) putem da dođu do prve stranice pretrage. Na slici 1 možemo videti da pri nekim pretragama čak prvih četiri rezultata predstavljaju plaćeni linkovi, dok do prvih organskih linkova moramo da dođemo sami, odlaskom u donji deo stranice.
Ključne reči: seo, menadzment, kopirajting
Priložene datoteke:
- SEO MENADŽMENT I TEHNIKE KOPIRAJTINGA - Diplomski rad Miloš Soro ( veličina: 1,25 MB, broj pregleda: 288 )
Kategorije objave:
Diplomski rad
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.
Preuzimanje citata:
BibTeX format
RefWorks Tagged format
Unapred formatirani prikaz citata
BibTeX format
@misc{misc, author = {Miloš Soro}, title = {SEO Menadžment I Tehnike Kopirajtinga}, school = {Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija}, year = 2023 }
RT Dissertation A1 Miloš Soro T1 SEO Menadžment I Tehnike Kopirajtinga AD Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija YR 2023 SF bechelor thesis; report
M. Soro. (2023). SEO Menadžment I Tehnike Kopirajtinga (Bechelor's thesis), Univerzitet Singidunum, Beograd