Uticaj atributa restoraterske usluge na ocene zadovoljstva gostiju na sajtu Tripadvisor
Kandidat
Bojan Živadinović
Mentor prof. dr. Miroslav Knežević
Institucija Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija, 2023
Apstrakt
Stavovi gostiju u restoranima predstavljaju bazu ovog istraživanja i na osnovu njih potrebno je utvrditi stepen zadovoljstva gostiju. Predmet istraživanja je usmeren na online recenzije korisnika restorana u Beogradu, Zagrebu, Ljubljani, Sarajevu, Skoplju i Podgorici, na sajtu TripAdvisor. Konkretno, predmet ovog istraživanja sadržan je u tome kako određeni atributi restoraterske usluge utiču na zadovoljstvo gostiju u restoranima i u kakvoj je korelaciji zadovoljstvo gostiju sa brojem komentara. Zadatak ove disertacije jeste da utvrdi da li je jednak uticaj atributa restoraterske usluge (kvalitet hrane, kvalitet usluge, atmosfera i odnos cena-kvalitet) na zadovoljstvo gostiju iskazano na sajtu TripAdvisor, kao i da utvrdi da li postoji pozitivna korelacija između broja recenzija na ovom sajtu i stepena zadovoljstva potrošača.
Na osnovu navedenog, u radu je poseban akcenat stavljen na:
• specifičnosti turizma i njegovog uticaja na restoraterstvo;
• uticaj promena u navikama savremenih ljudi na restoraterstvo;
• uticaj globalizacije na restoraterstvo;
• analizu značaja Interneta i društvenih mreža za restorane;
• uticaj Interneta i društvenih mreža na zadovoljstvo gostiju u restoranima;
• pouzdanost/nepouzdanost internet izvora (TripAdvisor) u ocenjivanju usluga u restoranima;
• prednosti i mane elektronske usmene propagande (eWOM);
• recenzije/komentare na sajtu TripAdvisor;
• analizu uticaja grada, pojedinačno (Beograd, Zagreb, Ljubljana, Sarajevo, Skoplje, Podgorica), po pitanju izraženog zadovoljstva potrošača u restoranima;
• analizu zadovoljstva korisnika atributima restoraterske usluge: kvalitetom hrane, kvalitetom usluge, atmosferom, ambijentom, lokacijom, vrednošću za kupca;
• atribute godišnjih doba kao faktora koji mogu da utiču na zadovoljstvo korisnika restorana;
• zadovoljstvo gostiju kroz vreme, sagledano u komentarima na sajtu TripAdvisor;
• tip gosta kao faktor zadovoljstva: lokalni gost, zapadni gost (Amerika, Zapadna Evropa) i gost iz Azije (Kine i sl.);
• analizu odnosa atributa restoraterske usluge (kvalitet usluge, kvalitet hrane, atmosfera, odnos cena-kvalitet) i zadovoljstva potrošača u restoranima.
Na osnovu navedenog, u radu je poseban akcenat stavljen na:
• specifičnosti turizma i njegovog uticaja na restoraterstvo;
• uticaj promena u navikama savremenih ljudi na restoraterstvo;
• uticaj globalizacije na restoraterstvo;
• analizu značaja Interneta i društvenih mreža za restorane;
• uticaj Interneta i društvenih mreža na zadovoljstvo gostiju u restoranima;
• pouzdanost/nepouzdanost internet izvora (TripAdvisor) u ocenjivanju usluga u restoranima;
• prednosti i mane elektronske usmene propagande (eWOM);
• recenzije/komentare na sajtu TripAdvisor;
• analizu uticaja grada, pojedinačno (Beograd, Zagreb, Ljubljana, Sarajevo, Skoplje, Podgorica), po pitanju izraženog zadovoljstva potrošača u restoranima;
• analizu zadovoljstva korisnika atributima restoraterske usluge: kvalitetom hrane, kvalitetom usluge, atmosferom, ambijentom, lokacijom, vrednošću za kupca;
• atribute godišnjih doba kao faktora koji mogu da utiču na zadovoljstvo korisnika restorana;
• zadovoljstvo gostiju kroz vreme, sagledano u komentarima na sajtu TripAdvisor;
• tip gosta kao faktor zadovoljstva: lokalni gost, zapadni gost (Amerika, Zapadna Evropa) i gost iz Azije (Kine i sl.);
• analizu odnosa atributa restoraterske usluge (kvalitet usluge, kvalitet hrane, atmosfera, odnos cena-kvalitet) i zadovoljstva potrošača u restoranima.
Priložene datoteke
- Bojan Živadinović - Disertacija ( 2,61 MB, broj pregleda: 339 )
- Bojan Živadinović - Odluka Senat ( 408,93 KB, broj pregleda: 176 )
- Bojan Živadinović - Izveštaj antiplagijat testa ( 30,9 MB, broj pregleda: 179 )
- Bojan Živadinović - Izveštaj ( 7,63 MB, broj pregleda: 260 )
- Bojan Živadinović - Karton mentora ( 1013,96 KB, broj pregleda: 189 )
- Bojan Živadinović - Odluka o obrazovanju komisije ( 478,09 KB, broj pregleda: 203 )
- Bojan Živadinović - Izjava o autorstvu ( 624,92 KB, broj pregleda: 204 )
- Bojan Živadinović - Odluka o promeni člana komisije ( 452,51 KB, broj pregleda: 202 )
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.
Preuzimanje citata:
BibTeX format
RefWorks Tagged format
Unapred formatirani prikaz citata
BibTeX format
@phdthesis{Živadinović-2023-phd, author = {Bojan Živadinović}, title = {Uticaj atributa restoraterske usluge na ocene zadovoljstva gostiju na sajtu Tripadvisor}, school = {Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija}, year = 2023 }
RT Dissertation A1 Bojan Živadinović T1 Uticaj atributa restoraterske usluge na ocene zadovoljstva gostiju na sajtu Tripadvisor AD Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija YR 2023 SF doctoral dissertation; research
B. Živadinović. (2023). Uticaj atributa restoraterske usluge na ocene zadovoljstva gostiju na sajtu Tripadvisor (Doctoral dissertation), Univerzitet Singidunum, Beograd