Osnove i perspektive razvoja vinskog turizma u Srbiji
Kandidat
Goran Jević
Mentor Prof. dr. Jovan Popesku
Institucija Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija, 2019
Apstrakt
Vinski turizam predstavlja jedan od oblika tematskog turizma koji pokazuje značajan rast na globalnom nivou. Kao takav, treba da ima značajnu ulogu u turističkoj ponudi Srbije, pogotovo ukoliko se uzme u obzir da Srbija nema turističke atrakcije za razvoj masovnog turizma, što se odnosi i na vinske regione. U radu je predstavljen značaj vinskog turizma na globalnom turističkom tržištu, kao i njegova uloga u turističkoj ponudi Srbije i, posebno, na primeru Vršačkog regiona. Cilj ovog rada je da kroz istraživanje, analizu i upoređivanje odredi mogućnosti i perspektive razvoja vinskog turizma Srbije. U analizi i istraživanju vinskog turizma korišćen je pristup uporedne analize značaja pojedinih segmenata ponude vinskog turizma i marketinških aktivnosti za posetioce i vinske turiste sa jedne i vlasnike i menadžere vinarija sa druge strane. Metodologija u ovom pristupu podrazumeva prvo, identifikovanje karakteristika vinskog turizma, utvrđivanje njegovih specifičnosti, definisanje osnovnih karakteristika i analizu ponude vinskog turizma Srbije, analizu značaja marketinga u razvoju vinskog turizma Srbije, sa posebnim osvrtom na primer Vršačkog vinskog regiona, uporednu analizu stavova posetilaca/turista
i vlasnika i menadžera vinarija prema značaju pojedinih segmenata ponude i marketinških aktivnosti i, na kraju, utvrđivanje prednosti i nedostataka vinskog turizma Srbije sa posebnim osvrtom na Vršački vinski region. Analizom rezultata istraživanja ispunjeni su postavljeni ciljevi istraživanja, odnosno utvrđeno je: šta je vinski turizam, kakva je njegova uloga u tematskom turizmu i razvoju turizma pojedinih destinacija, kakva je uloga marketinga i pojedinih segmenata ponude vinarija za razvoj i kvalitetno pozicioniranje ponude vinskog turizma na ciljnim tržištima, efikasnost pojedinih instrumenta marketinga za razvoj i pozicioniranje ponude vinskog turizma, koji su najefikasniji kanali komunikacije za prenos poruka od strane nosilaca ponude vinskog turizma ka ciljnim tržištima i koji su najvažniji stejkholderi u procesu razvoja vinskog turizma Srbije. Jedan od zaključaka istraživanja je da vinski turizam, iako se nalazi u početnoj fazi razvoja, ima značajne potencijale za unapređenje ukupne turističke ponude Srbije, kao i da mogućnosti marketinga nisu u dovoljnoj meri iskorišćene od strane vlasnika i menadžera vinarija , što može, sa jedne strane predstavljati opasnost po opstanak i razvoj ovog oblika turizma, dok sa druge strane predstavlja priliku da se kroz proces edukacije i naposletku njegove adekvatne primene dostigne željena tržišna pozicija.
i vlasnika i menadžera vinarija prema značaju pojedinih segmenata ponude i marketinških aktivnosti i, na kraju, utvrđivanje prednosti i nedostataka vinskog turizma Srbije sa posebnim osvrtom na Vršački vinski region. Analizom rezultata istraživanja ispunjeni su postavljeni ciljevi istraživanja, odnosno utvrđeno je: šta je vinski turizam, kakva je njegova uloga u tematskom turizmu i razvoju turizma pojedinih destinacija, kakva je uloga marketinga i pojedinih segmenata ponude vinarija za razvoj i kvalitetno pozicioniranje ponude vinskog turizma na ciljnim tržištima, efikasnost pojedinih instrumenta marketinga za razvoj i pozicioniranje ponude vinskog turizma, koji su najefikasniji kanali komunikacije za prenos poruka od strane nosilaca ponude vinskog turizma ka ciljnim tržištima i koji su najvažniji stejkholderi u procesu razvoja vinskog turizma Srbije. Jedan od zaključaka istraživanja je da vinski turizam, iako se nalazi u početnoj fazi razvoja, ima značajne potencijale za unapređenje ukupne turističke ponude Srbije, kao i da mogućnosti marketinga nisu u dovoljnoj meri iskorišćene od strane vlasnika i menadžera vinarija , što može, sa jedne strane predstavljati opasnost po opstanak i razvoj ovog oblika turizma, dok sa druge strane predstavlja priliku da se kroz proces edukacije i naposletku njegove adekvatne primene dostigne željena tržišna pozicija.
Ključne reči vinski turizam, tematski turizam, marketing, Srbija, Vršački vinski region
Priložene datoteke
- DDR - Goran Jević ( 5,03 MB, broj pregleda: 3629 )
- Naucni karton mentora - Jovan Popesku - 201907 - 1 ( 226,21 KB, broj pregleda: 447 )
- Odluka Senata - Goran Jević ( 526,29 KB, broj pregleda: 434 )
- Izjava o autorstvu - Goran Jević ( 691,31 KB, broj pregleda: 410 )
- Izveštaj komisije - Goran Jević ( 5,47 MB, broj pregleda: 550 )
- Odluka o obrazovanju komisije - Goran Jević ( 655,31 KB, broj pregleda: 405 )
- Odluka o promeni naslova - Goran Jević ( 601,3 KB, broj pregleda: 420 )
- Izveštaj o plagijarizmu - Goran Jević ( 76,09 MB, broj pregleda: 442 )
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.
Preuzimanje citata:
BibTeX format
RefWorks Tagged format
Unapred formatirani prikaz citata
BibTeX format
@phdthesis{Jević-2019-phd, author = {Goran Jević}, title = {Osnove i perspektive razvoja vinskog turizma u Srbiji}, school = {Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija}, year = 2019 }
RT Dissertation A1 Goran Jević T1 Osnove i perspektive razvoja vinskog turizma u Srbiji AD Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija YR 2019 SF doctoral dissertation; research
G. Jević. (2019). Osnove i perspektive razvoja vinskog turizma u Srbiji (Doctoral dissertation), Univerzitet Singidunum, Beograd