Matematički modeli za višekriterijumske procene u sistemima učenja na daljinu
Kandidat
Boža Miljković
Mentor Mališa Žižović
Institucija Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija, 2019
Apstrakt
Učenje na daljinu (eng. Distance Learning System - DLS) je sveprisutniji savremeni koncept obrazovanja. To je koncept zasnovan na tutorskom sistemu i njegovim modulima (moduli asistenta, tutora, moduli za praćenje i prepoznavanje emocija, motivacije, itd.) koji deluju u korelaciji sa povratnim informacijama iz sistema. Ova modularnost značajna je pre svega u korektivnoj ulozi, adaptivnom kapacitetu, automatizaciji i samoregulaciji DL sistema. Novi koncept DL sistema omogućio je lakše uvođenje, široku zastupljenost i veću funkcionalnost savremenih sistema za upravljanje učenjem (eng. Learning Management System - LMS). LMS sistemi koriste se za kreiranje, organizaciju, realizaciju, administraciju, verifikaciju kurseva u skladu sa obrazovnim okruženjem. Definisanje okruženja i priprema za nastavu počinje prepoznavanjem karakteristika studenata, nastavne grupe, podelom u podgrupe po orjentaciji, predznanju, predispozicijama, odnosno prepoznavanju idividualnih karakteristika, sklonosti i mogućnosti studenata. Pristupanjem kursu, tokom kursa, a posebno pri rešavanju problemskih zadataka, dolazi do nejasnoća i nerazumevanja, razvijaju se različite emocije, padovi koncentracije, motivacije, i sl. Tada DL sistem i pripadajući moduli moraju signalzirati nepravilnosti i slabosti koncepta učenja u skladu sa individualnim potrebama, a uz pomoć modula korektivnih funkcija prevazilaziti ih. Iz tog razloga vrlo je važno u startu indetifikovati validne činioce obrazovnog okruženja i karakteristike studenta. U skladu stim neophodno je grupi/pojedincu dodeliti adektavtan skupa modula DL sistemu za uspešno praćenje kursa i kvalitetne procene uspešnosti okončanja kursa. Različitost činioca koji definišu okruženje neophodno je definisati težinskim faktorom, obzorom na posledične efekte. Dakle, neophodno je izraditi matematičke modele za ocenjivanje rada studenata koji studiraju na daljinu, na osnovu ulaznih parametara sa jedne strane (opšti uspeh, uspeh iz srodnih predmeta prethodnog nivoa školovanja, motivisanost studenta za studije, i sl.), te na osnovu reakcija tokom kursa na zadate probleme i zadatke, dobijenih u cilju uspešnog savlađivanja gradiva, sa druge strane. Takođe, neophodno je izraditi matematičke modele višekriterijumskog (VK) ocenjivanja odgovarajućih platformi za DL studije sa ciljem da se odredi za date situacije odgovarajući način održavanja nastave za pojedine studente ili grupe. Prosta primena poznatih metoda VKA ponekad nije moguća, zbog same strukture metoda. Dakle, u cilju postizanja odgovarajućih rezultata, razvija se prilagođeni VK metoda za ocenjivanje za kokretni slučaj, tj. za kokretno obrazovno okruženje.
Priložene datoteke
- DDR_Boža Miljković ( 5,43 MB, broj pregleda: 1974 )
- Odluka Boža Miljković ( 489,82 KB, broj pregleda: 356 )
- Izjava o autorstvu_Boža Miljković ( 160,77 KB, broj pregleda: 318 )
- Izveštaj komisije_Boža Miljković ( 1,92 MB, broj pregleda: 439 )
- Izveštaj o plagijarizmu_Boža Miljković ( 47,97 MB, broj pregleda: 410 )
- Naučni karton M. Žižović ( 370,04 KB, broj pregleda: 364 )
- Odluka o obrazovanju komisije_Boža Miljković ( 166,47 KB, broj pregleda: 333 )
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.
Preuzimanje citata:
BibTeX format
RefWorks Tagged format
Unapred formatirani prikaz citata
BibTeX format
@phdthesis{Miljković-2019-phd, author = {Boža Miljković}, title = {Matematički modeli za višekriterijumske procene u sistemima učenja na daljinu}, school = {Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija}, year = 2019 }
RT Dissertation A1 Boža Miljković T1 Matematički modeli za višekriterijumske procene u sistemima učenja na daljinu AD Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija YR 2019 SF doctoral dissertation; research
B. Miljković. (2019). Matematički modeli za višekriterijumske procene u sistemima učenja na daljinu (Doctoral dissertation), Univerzitet Singidunum, Beograd