Implementacija jedinstvenog evropskog broja 112 za hitne slučajeve u Republici Srbiji – prednosti i nedostaci
Implementacija jedinstvenog evropskog broja 112 za hitne slučajeve u Republici Srbiji – prednosti i nedostaci
Autori:
Izdanje: Sinteza 2018 International Scientific Conference on Information Technology and Data Related Research
DOI: 10.15308/Sinteza-2018-110-115
Oblast: Internet and Cloud Computing
Stranice: 110-115
Apstrakt:
U slučaju elementarnih nepogoda i tehničko – tehnoloških nesreća, koje izazivaju ozbiljne posledice u smislu ljudskih žrtava i materijalne štete, jedan od bitnih kriterijuma za pružanje efikasnog i efektivnog odgovora jeste i brzina reagovanja. Takođe, u slučaju značajnijih opasnosti po ljude, materijalna i kulturna dobra, očekuje se angažovanje ljudskih i materijalnih resursa koji pripadaju različitim službama u okviru sistema bezbednosti. Na primer, u slučaju da se dogodi saobraćajna nesreća sa težim posledicama, potrebno je angažovati pripadnike policijskih snaga, vatrogasno – spasilačkih jedinica, kao i službe hitne medicinske pomoći. Trenutno postoje različiti modeli pozivanja hitnih službi u slučaju potrebe. Međutim, na tlu evropskog kontinenta u velikoj meri rasprostranjena je upotreba jedinstvenog evropskog broja 112 za hitne slučajeve. Time se u tehničkom pogledu objedinjavaju sve nadležne službe i dobija se na brzini reagovanja. Većina evropskih zemalja prihvatila je ovaj broj kao zvaničan i u okviru sopstvene teritorije. Sa druge strane, u Republici Srbiji se i dalje koristi model razdvojenih telefonskih brojeva koji se koriste u slučaju potrebe za pozivanjem hitnih službi. Postoje incijative da se implementira jedinstveni evropski broj 112 u narednom periodu. Međutim, i dalje su aktuelna ograničenja u smislu realizacije ovog složenog procesa. Pored niza prednosti koje donosi tehnička realizacija ovog broja, pojavljuju se i nedostaci, kao i ograničenja u pogledu informaciono – tehničke kompatibilnosti. Postoje i lokalni primeri nastojanja da se objedine podaci i informacije o radi i angažovanju hitnih službi, kao što je slučaj sa službom ,,Beokom servis” u okviru gradske uprave Grada Beograda.
Ključne reči: hitne službe, evropski broj 112 za hitne slučaje, prednosti i nedostaci, ,,Beokom servis“, Grad Beograd.
Priložene datoteke:
- 110-115 ( veličina: 378,36 KB, broj pregleda: 1353 )
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.
Preuzimanje citata:
BibTeX format
RefWorks Tagged format
Unapred formatirani prikaz citata
BibTeX format
@article{article, author = {M. Milenković, D. Kekic and D. Glavaš}, title = {Implementacija jedinstvenog evropskog broja 112 za hitne slučajeve u Republici Srbiji – prednosti i nedostaci}, journal = {Sinteza 2018 International Scientific Conference on Information Technology and Data Related Research}, year = 2018, pages = {110-115}, doi = {10.15308/Sinteza-2018-110-115} }
RT Conference Proceedings A1 Miloš Milenković A1 Dalibor Kekic A1 Darko Glavaš T1 Implementacija jedinstvenog evropskog broja 112 za hitne slučajeve u Republici Srbiji – prednosti i nedostaci AD Univerzitet Singidunum, Beograd, Beograd, Srbija YR 2018 NO doi: 10.15308/Sinteza-2018-110-115
M. Milenković, D. Kekic and D. Glavaš, Implementacija jedinstvenog evropskog broja 112 za hitne slučajeve u Republici Srbiji – prednosti i nedostaci, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2018, doi:10.15308/Sinteza-2018-110-115