Uticaj kulture na menadžment preduzeća na međunarodnom trzištu

Izdanje: Naučni skup Sinergija 2010

Oblast: Sinergija - VI naučni skup

Stranice: 331-339

Apstrakt:
Sa internacionalizacijom poslovanja i činjenicom da mnoge organizacije ekspandiraju u više različitih zemalja, neophodno je da menadžeri razumeju uticaj nacionalne kulture na preduzeća. Nacionalna kultura determiniše pravila koja određuju kako da preduzeća posluju u društvenom kontekstu. U svetu danas egzistiraju različite kulture, pa je sa stanovišta međunarodnog menadžmenta veoma značajno razumeti njihov uticaj na razmišljanje, verovanje, ponašanje, percepciju, stavove menadžera, na njihove stereotipe, ideologiju, na pristup formulisanju strategije, na odlučivanje, stav prema riziku, na odnos prema saradnji vs. konkurenciji, na orijentisanost na stabilnost ili na inovativnost i sklonost ka promenama.
Ključne reči: odlučivanje, kultura, interkulturalna komunikacija, pregovaranje.
Priložene datoteke:

Preuzimanje citata:

BibTeX format
@article{article,
  author  = {B. Ivanović, B. Arsenović and B. Pajkić}, 
  title   = {Uticaj kulture na menadžment preduzeća na međunarodnom trzištu},
  journal = {Naučni skup Sinergija 2010},
  year    = 2010,
  pages   = {331-339}}
RefWorks Tagged format
RT Conference Proceedings
A1 Boško Ivanović
A1 Božidarka Arsenović
A1 Borislav Pajkić
T1 Uticaj kulture na menadžment preduzeća na međunarodnom trzištu
AD Univerzitet Sinergija, Bijeljina, Republika Srpska, Bosna i Hercegovina
YR 2010
Unapred formatirani prikaz citata
B. Ivanović, B. Arsenović and B. Pajkić, Uticaj kulture na menadžment preduzeća na međunarodnom trzištu, Univerzitet Sinergija, 2010