STRATEGIJE I MODELI FORMIRANJA CENA U SEKTORU USLUGA SMEŠTAJA

Izdanje: SITCON 2015 - Singidunum International Tourism Conference

DOI: 10.15308/sitcon-2015-110-114

Link: https://doi.org/10.15308/sitcon-2015-110-114

Apstrakt:
U ovom radu pokušali smo da analiziramo strategije i pristupe formiranju cena u sektoru usluga smeštaja. Nestabilni tržišni uslovi u vidu sve učestalijih ekonomskih kriza, imaju značajan uticaj na poslovanje hotela i celokupnog sektora usluga smeštaja. Takvi uslovi zahtevaju od uprave hotela da redovno prilagođavaju cene smeštaja trenutnim uslovima, pri čemu je fleksibinost od velikog značaja. Stoga, neophodno je da privredna društva iz sektora usluga smeštaja pažljivo osmisle strategiju formiranja cena i odaberu odgovarajući model za njeno formiranje. U radu je objašnjen značaj strategija formiranja cena, njihovi ciljevi i najčešće korišćeni modeli. Imajući u vidu karakter tržišta Republike Srbije, predlažemo da uprave hotela koriste modele formiranja cena koji uzimaju u obzir troškovnu komponentu cene, nivo ponude i tražnje, kao i specifičnosti smeštajne jedinice.
Ključne reči: hoteli,tržišni uslovi,određivanje cena

Preuzimanje citata:

BibTeX format
@article{article,
  author  = {G. Knežević, J. Gržinić, V. Mizdraković and P. Vukadinović}, 
  title   = {STRATEGIJE I MODELI FORMIRANJA CENA U SEKTORU USLUGA SMEŠTAJA},
  journal = {SITCON 2015 - Singidunum International Tourism Conference},
  year    = 2015,
  doi     = {10.15308/sitcon-2015-110-114}
}
RefWorks Tagged format
RT Conference Proceedings
A1 Goranka Knežević
A1 Jasmina Gržinić
A1 Vule Mizdraković
A1 Predrag Vukadinović
T1 STRATEGIJE I MODELI FORMIRANJA CENA U SEKTORU USLUGA SMEŠTAJA
AD International Scientific Conference SITCON, Beograd, Srbija
YR 2015
NO doi: 10.15308/sitcon-2015-110-114
Unapred formatirani prikaz citata
G. Knežević, J. Gržinić, V. Mizdraković and P. Vukadinović, STRATEGIJE I MODELI FORMIRANJA CENA U SEKTORU USLUGA SMEŠTAJA, International Scientific Conference SITCON, 2015, doi:10.15308/sitcon-2015-110-114