Informaciono-komunikacione tehnologije i održivost u funkciji stvaranja konkurentnog turističkog proizvoda

Izdanje: Synthesis 2015 - International Scientific Conference of IT and Business-Related Research

DOI: 10.15308/Synthesis-2015-566-572

Link: https://doi.org/10.15308/Synthesis-2015-566-572

Apstrakt:
Globalizacija je uslovila promene u turizmu, koje sa jedne strane podrazumevaju neprekidan razvoj informaciono-komunikacionih tehnologija (ICT), a sa druge primenu principa održivosti u cilju pružanja jedinstvenih i kvalitetnih turističkih iskustava. U savremenom turizmu, ICT se može posmatrati kao glavni izvor inovacije, strateške diferencijacije i konkurentske prednosti. Potrošači postaju tehnološki osvešćeniji i oslanjaju se na ICT u procesu ko-kreiranja sopstvenih iskustava. Internet omogućava pristup neograničenoj količini informacija, doprinosi stvaranju jedinstvenog turističkog proizvoda i njegovom marketingu. Imajući u vidu broj korisnika interneta u svrhe putovanja, se može reći da ima snažan potencijal kao sredstvo za privlačenje i zadržavanje potrošača u turizmu. Pojava Web 2.0 omogućila je korisnicima da sami kreiraju sadržaj, koji je od presudnog značaja za razvoj društvenih mreža čija se uloga u turizmu jasno vidi na osnovu statističkih podataka. Uprkos određenim ograničenjima u upotrebi ICT u turizmu, jedna od najvećih prednosti jeste konkurentniji i kvalitetniji proizvod usaglašen sa potrebama tržišta. Savremeni oblici turizma tesno su povezani sa principima održivosti čija se primena oslanja na upotrebu kompleksnih sistema za planiranje i upravljanje zasnovanih na ICT. Imajući u vidu karakteristike savremene odgovorne turističke tražnje, primena ICT može se smatrati osnovom konkurentkse prednosti turističkog proizvoda.
Ključne reči: turizam, informaciono-komunikacione tehnologije, održivost, konkurentnost.

Preuzimanje citata:

BibTeX format
@article{article,
  author  = {I. Damnjanović, L. Petronić Petrović, B. Tešić and S. Urošević}, 
  title   = {Informaciono-komunikacione tehnologije i održivost u funkciji stvaranja konkurentnog turističkog proizvoda},
  journal = {Synthesis 2015 - International Scientific Conference of IT and Business-Related Research},
  year    = 2015,
  doi     = {10.15308/Synthesis-2015-566-572}
}
RefWorks Tagged format
RT Conference Proceedings
A1 Ivana Damnjanović
A1 Lora Petronić Petrović
A1 Biljana Tešić
A1 Sonja Urošević
T1 Informaciono-komunikacione tehnologije i održivost u funkciji stvaranja konkurentnog turističkog proizvoda
AD International Scientific Conference Sinteza, Beograd, Srbija
YR 2015
NO doi: 10.15308/Synthesis-2015-566-572
Unapred formatirani prikaz citata
I. Damnjanović, L. Petronić Petrović, B. Tešić and S. Urošević, Informaciono-komunikacione tehnologije i održivost u funkciji stvaranja konkurentnog turističkog proizvoda, International Scientific Conference Sinteza, 2015, doi:10.15308/Synthesis-2015-566-572