Značaj međuorganizacionih odnosa za kreiranje zajedničke vrednosti
Značaj međuorganizacionih odnosa za kreiranje zajedničke vrednosti
Autori:
Izdanje: Synthesis 2015 - International Scientific Conference of IT and Business-Related Research
Apstrakt:
Cilj ovog rada jeste da ukaže na značaj međuorganizacionih odnosa prilikom kreiranja zajedničke vrednosti. Kompanije sve više uvažavaju činjenicu da njihove strategije ne mogu biti izolovane od zajednica u kojima posluju, da moraju uzeti u obzir društvene izazove i saradnjom sa različitim partnerima težiti ka novim poslovnim modelima i strategijama koje će im obezbediti dugoročnu konkurentnost uz istovremeno zadovoljenje ciljeva zajednice. U osnovi koncepta zajedničke vrednosti nalazi se strategija međuorganizacionih odnosa. Radi se o novom strateškom pokušaju menadžera da pronađu nove potencijale za rast i razvoj, a pre svega za opstanak na poslovnoj sceni. U suštini ove strategije je proces saradnje pomoću kojeg različiti učesnici u međuorganizacionom odnosu posmatraju probleme iz različitih perspektiva i zajedno pronalaze rešenje koje je superiornije od rešenja do kojeg bi samostalno došli, gradeći dugoročnu konkurentnost uz istovremeno zadovoljavanje društvenih ciljeva. Nesumnjivo je da su za kreiranje strategije i organizacije međuorganizacionih odnosa potrebni menadžeri sa novim znanjima, sposobnostima i veštinama, ali i konstituisanje posebnog međuorganizacionog dizajna koji će predstavljati podršku za realizaciju strategije međuorganizacionih odnosa.
Ključne reči: strategija međuorganizacionih odnosa, međuorganizacioni dizajn, zajednička vrednost, liderstvo.
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.
Preuzimanje citata:
BibTeX format
RefWorks Tagged format
Unapred formatirani prikaz citata
BibTeX format
@article{article, author = {M. Petković, S. Lazarević and J. Lukić}, title = {Značaj međuorganizacionih odnosa za kreiranje zajedničke vrednosti}, journal = {Synthesis 2015 - International Scientific Conference of IT and Business-Related Research}, year = 2015, doi = {10.15308/Synthesis-2015-369-374} }
RT Conference Proceedings A1 Mirjana Petković A1 Snežana Lazarević A1 Jelena Lukić T1 Značaj međuorganizacionih odnosa za kreiranje zajedničke vrednosti AD International Scientific Conference Sinteza, Beograd, Srbija YR 2015 NO doi: 10.15308/Synthesis-2015-369-374
M. Petković, S. Lazarević and J. Lukić, Značaj međuorganizacionih odnosa za kreiranje zajedničke vrednosti, International Scientific Conference Sinteza, 2015, doi:10.15308/Synthesis-2015-369-374