Analiza poslovnih praksi i perspektive razvoja onlajn marketinških istraživanja u Srbiji
Analiza poslovnih praksi i perspektive razvoja onlajn marketinških istraživanja u Srbiji
Autori:
Izdanje: Synthesis 2015 - International Scientific Conference of IT and Business-Related Research
Apstrakt:
Istraživanja na Internetu postaju sve zastupljeniji vid tržišnih i društvenih istraživanja. Laka dostupnost i niski troškovi omogućavaju brže i efikasnije sprovođenje istraživanja. Prema ESOMAR-ovom godišnjem izveštaju iz 2012. godine udeo onlajn istraživanja u odnosu na tradicionalna telefonska i terenska je u kontinuiranom porastu u svim zemljama sveta. Uprkos jasnim trendovima u svetu, u zemljama regiona i Srbiji udeo onlajn istraživanja je znatno manji u odnosu na druge tipove istraživanja koje agencije za istraživanje sprovode. U cilju ispitivanja trenutne situacije u oblasti onlajn istraživanja na domaćem tržištu, sproveden je niz struktuiranih intervjua sa predstavnicima domaćih agencija za istraživanje tržišta i marketinških agencija. Ispitanici se slažu sa činjenicom da savremeno poslovanje nameće neophodnost razvoja istraživanja na Internetu, ali smatraju da, uprkos globalnom trendu rasta učešća onlajn istraživanja u ukupnom korpusu istraživačkih usluga, naše tržište zaostaje kada je u pitanju ovaj specifični segment. Analizirani su potencijalni uzroci ovakve situacije i sagledane dalje perspektive razvoja industrije onlajn istraživanja u Srbiji.
Ključne reči: tržišna istraživanja, online istraživanja, panel istraživanja.
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.
Preuzimanje citata:
BibTeX format
RefWorks Tagged format
Unapred formatirani prikaz citata
BibTeX format
@article{article, author = {N. Ljepava and R. Janičić}, title = {Analiza poslovnih praksi i perspektive razvoja onlajn marketinških istraživanja u Srbiji}, journal = {Synthesis 2015 - International Scientific Conference of IT and Business-Related Research}, year = 2015, doi = {10.15308/Synthesis-2015-38-42} }
RT Conference Proceedings A1 Nikolina Ljepava A1 Radmila Janičić T1 Analiza poslovnih praksi i perspektive razvoja onlajn marketinških istraživanja u Srbiji AD International Scientific Conference Sinteza, Beograd, Srbija YR 2015 NO doi: 10.15308/Synthesis-2015-38-42
N. Ljepava and R. Janičić, Analiza poslovnih praksi i perspektive razvoja onlajn marketinških istraživanja u Srbiji, International Scientific Conference Sinteza, 2015, doi:10.15308/Synthesis-2015-38-42