Zaštita privatnosti podataka kao faktor kreiranja imidža preduzeća

Izdanje: Sinteza 2014 - Impact of the Internet on Business Activities in Serbia and Worldwide

DOI: 10.15308/sinteza-2014-646-651

Link: https://doi.org/10.15308/sinteza-2014-646-651

Apstrakt:
Globalizacija svetske ekonomije, primena novih informacionih i komunikacionih tehnologija u poslovanju, opadanje uticaja tradicionalnih načina komuniciranja i pristupa potrošačima, kao i intenzivno korišćenje savremenih, on-line komunikacija samo su neki od trendova koji karakterišu trenutne uslove poslovanja i istovremeno ističu značaj zaštite privatnosti podataka. Pojava Interneta i stalni napredak i razvoj online poslovanja sa jedne strane, te izrazito jaka konkurencija i težnja ka profitu sa druge strane, u velikoj meri su doveli do ugrožavanja privatnosti potrošača. Veoma brzo i jednostavno prikupljanje, skladištenje, pristup, razmena i korišćenje velikog broja informacija dovodi do zabrinutosti potrošača pre svega zbog mogućnosti zloupotrebe njihovih ličnih podataka i ugrožavanja privatnosti. Preduzeća u trci za profitom zanemaruju zaštitu privatnosti potrošača i često je tretiraju samo kao zakonsku obavezu. Međutim, ukoliko privatnost integrišu u sve segmente svog poslovanja ostvariće višestuke prednosti kao što su sticanje poverenja potrošača, povećanje konkurentnosti, ostvarivanje dodatne vrednosti i kreiranje pozitivnog imidža. Cilj rada se odnosi na objašnjenje značaja kvalitetne zaštite privatnosti i sigurnosti podataka kao i ukazivanje na njen uticaj pri kreiranju konkurentskih prednosti i ostvarivanju stabilne tržišne pozicije. Svrha rada je isticanje mišljenja potrošača o tome kako gledaju na zahteve kompanija o dostavljanju ličnih podataka, zatim o stepenu ugroženosti njihove privatnosti kao i načinima njene efikasne zaštite.
Ključne reči: privatnost podataka, zaštita privatnosti, Internet, imidž preduzeća

Preuzimanje citata:

BibTeX format
@article{article,
  author  = {J. Markov, B. Stankov and S. Marjanski Lazić}, 
  title   = {Zaštita privatnosti podataka kao faktor kreiranja imidža preduzeća},
  journal = {Sinteza 2014 - Impact of the Internet on Business Activities in Serbia and Worldwide},
  year    = 2014,
  doi     = {10.15308/sinteza-2014-646-651}
}
RefWorks Tagged format
RT Conference Proceedings
A1 Jasmina Markov
A1 Biljana Stankov
A1 Sonja Marjanski Lazić
T1 Zaštita privatnosti podataka kao faktor kreiranja imidža preduzeća
AD Međunarodna naučna konferencija Sinteza, Beograd, Srbija
YR 2014
NO doi: 10.15308/sinteza-2014-646-651
Unapred formatirani prikaz citata
J. Markov, B. Stankov and S. Marjanski Lazić, Zaštita privatnosti podataka kao faktor kreiranja imidža preduzeća, Međunarodna naučna konferencija Sinteza, 2014, doi:10.15308/sinteza-2014-646-651