Alternativni mehanizmi plaćanja u elektronskoj trgovini
Alternativni mehanizmi plaćanja u elektronskoj trgovini
Autori:
Izdanje: Sinteza 2014 - Impact of the Internet on Business Activities in Serbia and Worldwide
Apstrakt:
Već više od decenije Internet ima ulogu vodećeg distribucionog kanala za digitalna dobra i usluge. Koristeći masovnu upotrebu Interneta, prodavci povećavaju dostupnost ponuđenih proizvoda i usluga, dok kupci prevazilaze prostornu ograničenost prilikom izbora dobara. Pored distribucije, Internet u elektronskoj trgovini ima i ulogu kanala iniciranja elektronskih plaćanja, putem koga se razmenjuju neophodne informacije i kompletira sama transakcija.
Efikasni mehanizmi plaćanja su od suštinske važnosti za uspeh poslovnog modela elektronske trgovine, pošto mogu delovati kao pokretačka snaga kada su uspešno strukturirani, ali i kao kočnica i faktor sporijeg prihvatanja od strane korisnika kada nisu strukturirani na pravi način.
U Srbiji se primena elektronske trgovine nalazi u početnoj fazi razvoja, sa problemom nepostojanja dominantnog sistema plaćanja. Dolazak PayPal sistema početkom 2013. godine ima potencijala da promeni ovo stanje, time što bi delovao kao stimulans na povećanje obima elektronske trgovine u Srbiji u budućnosti.
Predmet istraživanja ovog rada je potencijalni uticaj različitih mehanizama plaćanja na uspeh poslovnog modela elektronske trgovine. U kontekstu ovog istraživanja biće analizirano stanje u elektronskoj trgovini na svetskom nivou, praćeno komparativnom analizom različitih elektronskih sistema plaćanja. U fokusu celokupnog istrživanja biće posebno tržište Srbije, sa ciljem da se identifikuju ključne aktuelne kočnice razvoja elektronske trgovine na ovom tržištu i sagledaju mogućnosti da se uklanjanjem istih stvore uslovi za poboljšanje perspektiva razvoja.
Efikasni mehanizmi plaćanja su od suštinske važnosti za uspeh poslovnog modela elektronske trgovine, pošto mogu delovati kao pokretačka snaga kada su uspešno strukturirani, ali i kao kočnica i faktor sporijeg prihvatanja od strane korisnika kada nisu strukturirani na pravi način.
U Srbiji se primena elektronske trgovine nalazi u početnoj fazi razvoja, sa problemom nepostojanja dominantnog sistema plaćanja. Dolazak PayPal sistema početkom 2013. godine ima potencijala da promeni ovo stanje, time što bi delovao kao stimulans na povećanje obima elektronske trgovine u Srbiji u budućnosti.
Predmet istraživanja ovog rada je potencijalni uticaj različitih mehanizama plaćanja na uspeh poslovnog modela elektronske trgovine. U kontekstu ovog istraživanja biće analizirano stanje u elektronskoj trgovini na svetskom nivou, praćeno komparativnom analizom različitih elektronskih sistema plaćanja. U fokusu celokupnog istrživanja biće posebno tržište Srbije, sa ciljem da se identifikuju ključne aktuelne kočnice razvoja elektronske trgovine na ovom tržištu i sagledaju mogućnosti da se uklanjanjem istih stvore uslovi za poboljšanje perspektiva razvoja.
Ključne reči: elektronska trgovina, sistemi plaćanja, Internet, Paypal
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.
Preuzimanje citata:
BibTeX format
RefWorks Tagged format
Unapred formatirani prikaz citata
BibTeX format
@article{article, author = {E. Vuksanović and N. Tomić}, title = {Alternativni mehanizmi plaćanja u elektronskoj trgovini}, journal = {Sinteza 2014 - Impact of the Internet on Business Activities in Serbia and Worldwide}, year = 2014, doi = {10.15308/sinteza-2014-153-159} }
RT Conference Proceedings A1 Emilija Vuksanović A1 Nenad Tomić T1 Alternativni mehanizmi plaćanja u elektronskoj trgovini AD Međunarodna naučna konferencija Sinteza, Beograd, Srbija YR 2014 NO doi: 10.15308/sinteza-2014-153-159
E. Vuksanović and N. Tomić, Alternativni mehanizmi plaćanja u elektronskoj trgovini, Međunarodna naučna konferencija Sinteza, 2014, doi:10.15308/sinteza-2014-153-159