 
    Subliminalne poruke i marketing
Subliminalne poruke i marketing
            Autori:
            
                        
                
            
                    
                Izdanje: Sinteza 2014 - Impact of the Internet on Business Activities in Serbia and Worldwide
            Apstrakt:
            
    
    
    
	
                Da bi opstao na površini ove planete, čovek je dizajniran tako da bude u stanju da svesno detektuje i identifikuje većinu signala iz prirodne sredine. Psiholozi su te signale nazvali podražaji a sposobnost specijalizovanih receptorskih sistema da ih osete i prevedu u smisleni doživljaj okruženja – opažaji. Misaono – iskustveno sređivanje ovih senzornih utisaka, objašnjava percepciju, odnosno, našu punu svest o sredini koja nas okružuje. Tako vidimo, čujemo, komuniciramo, osećamo zagrljaj, prijateljsko tapšanje po ramenu, poljubac. Međutim, pored ovih jasnih, svesnih podražaja, postoje i takvi impulsi, koji nisu dovoljno intezivni ili su tako kratkotrajni, da ih ne možemo svesno opaziti. Ovi ultrakratki ili slabi slignali, nazivaju se subliminalnim podražajima, a poruke urađene primenom ove subliminalne psihologije – subliminalne poruke ili subliminati. Podražaji ispod praga svesne percepcije – subliminalni signali, ne prolaze ne zapaženo, već i ti slabašni signali bivaju registrovani, a poruke, tako percipirane ispod praga svesti, kriju svojevrsnu opasnost, jer se tako plasiraju unapred dizajnirani sadržaji, da pojedinac nema svest o njima, i doživljava ih kao svoje sopstvene, mada oni to nisu.
Posebno je važno napomenuti, da se razum ne može odupreti ovoj vrsti poruke, jer je ne prepozneje, zaobiđen je još u fazi podražaja. To je glavna opasnost subliminalnih poruka, zaobilaze razum, ubacuju direktnu informaciju u um, kojoj se on ne može suprotstaviti.
Reč je o vrlo neobičnoj, nesvakidašnjoj metodi manipulacije pojedincima i masama, izloženih dejstvu subliminarnog marketinga.
                            Posebno je važno napomenuti, da se razum ne može odupreti ovoj vrsti poruke, jer je ne prepozneje, zaobiđen je još u fazi podražaja. To je glavna opasnost subliminalnih poruka, zaobilaze razum, ubacuju direktnu informaciju u um, kojoj se on ne može suprotstaviti.
Reč je o vrlo neobičnoj, nesvakidašnjoj metodi manipulacije pojedincima i masama, izloženih dejstvu subliminarnog marketinga.
                    Ključne reči: Subliminalna psihologija, subliminati, podražaj, opažaj, percepcija, marketing
                
                    Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.
		Preuzimanje citata:
		
		
BibTeX format
			
		RefWorks Tagged format
		
			
		Unapred formatirani prikaz citata
		
			
	
    
BibTeX format
@article{article,
  author  = {B. Tanasić}, 
  title   = {Subliminalne poruke i marketing},
  journal = {Sinteza 2014 - Impact of the Internet on Business Activities in Serbia and Worldwide},
  year    = 2014,
  doi     = {10.15308/sinteza-2014-1023-1027}
}
		RT Conference Proceedings A1 Branislav Tanasić T1 Subliminalne poruke i marketing AD Međunarodna naučna konferencija Sinteza, Beograd, Srbija YR 2014 NO doi: 10.15308/sinteza-2014-1023-1027
B. Tanasić, Subliminalne poruke i marketing, Međunarodna naučna konferencija Sinteza, 2014, doi:10.15308/sinteza-2014-1023-1027