Ekonomske i društvene posledice zloupotreba interneta u sportu
Ekonomske i društvene posledice zloupotreba interneta u sportu
Autori:
Izdanje: Sinteza 2014 - Impact of the Internet on Business Activities in Serbia and Worldwide
Apstrakt:
Značaj interneta za razvoj fizičkog vaspitanja i sporta i menadžmenta u sportu, niko ne može osporiti. U radu pod naslovom ’Ekonomske i društvene posledice zloupotreba interneta u sportu’, istražene su činjenice, problemi i načini konsolidovanja subjekata koji sve češće trpe velike, negativne posledice u sportskoj, poslovnoj i obrazovnoj praksi.
Izlaganje obuhvata naličje medalje Interneta u sportu jer negativno utiče na dalji razvoj sporta, kvalitet trenažnih procesa, društvenih odnosa, menadžmenta u sportu, edukacije, posledično privrednih tokova, i društva u celini, a time i na nastanak, održavanje i zaštitu sportskog brenda.
U uvodu pod naslovom ’Teorija sporta, sportski menadžment i Internet’, objašnjeni su izvori nastanka posmatranih pojava u okviru naučnih disciplina: menadžment i komunikacije. Na taj se način stiče pravilan uvid u pristupe koji dele sportsku, naučnu i drugu javnost kada je u pitanju variranje značaja koji se pridaje novim naučnim disciplinama, postavljajući korektan okvir za njihovo dalje proširivanje i produbljavanje u oblastima koje se medjusobno prepliću.
Polazna ideja je da kvalitetno intonirana primena Interneta u sportu, treba doprineti očuvanju etičkih i upravljačkih principa. Ova ideja u poglavlju ’Imperativ fer pleja u Internetu u sportu’, uvodi menadžment u sportu u eru institucionalizacije, na osnovama zakona i putem strukovnog organizovanja i uplivisanja. To je važno za kreiranje strategija: za planiranje, ostvarenje, realizaciju i kontrolu sportsko-ekonomskog efekta; za najvažnije interesne grupe: sportiste, sportske stručnjake, stručnjake u sportu, sportske organizacije, obrazovne institucije i društvo.
Rezultati istraživanja u poglavlju ’Sportska misija sinhronizovana upravljanjem i komunikacioni spektrum’, ukazuju na potrebu jasnog predstavljanja i razgraničenja uloga. To je put i način za kreiranje korektne i dugoročne interesne relacije, na visoko konkurentnom tržištu sportskih usluga, za sportski auditorijum, gde nema mesta za nesportske, ne fer i loše programe, asocijacije i pojedince. Ukoliko se pravovremeno ne uvidi njihov značaj, postoji opasnost da se demotiviše redak ljudski resurs, sportski talenat, koji jedini proizvodi rezultat, pa se njegovom apstinencijom nepovratno i zauvek gube ostali u njega uloženi resursi: vreme, novac, infrastruktura, poverenje, imidž....
Izlaganje obuhvata naličje medalje Interneta u sportu jer negativno utiče na dalji razvoj sporta, kvalitet trenažnih procesa, društvenih odnosa, menadžmenta u sportu, edukacije, posledično privrednih tokova, i društva u celini, a time i na nastanak, održavanje i zaštitu sportskog brenda.
U uvodu pod naslovom ’Teorija sporta, sportski menadžment i Internet’, objašnjeni su izvori nastanka posmatranih pojava u okviru naučnih disciplina: menadžment i komunikacije. Na taj se način stiče pravilan uvid u pristupe koji dele sportsku, naučnu i drugu javnost kada je u pitanju variranje značaja koji se pridaje novim naučnim disciplinama, postavljajući korektan okvir za njihovo dalje proširivanje i produbljavanje u oblastima koje se medjusobno prepliću.
Polazna ideja je da kvalitetno intonirana primena Interneta u sportu, treba doprineti očuvanju etičkih i upravljačkih principa. Ova ideja u poglavlju ’Imperativ fer pleja u Internetu u sportu’, uvodi menadžment u sportu u eru institucionalizacije, na osnovama zakona i putem strukovnog organizovanja i uplivisanja. To je važno za kreiranje strategija: za planiranje, ostvarenje, realizaciju i kontrolu sportsko-ekonomskog efekta; za najvažnije interesne grupe: sportiste, sportske stručnjake, stručnjake u sportu, sportske organizacije, obrazovne institucije i društvo.
Rezultati istraživanja u poglavlju ’Sportska misija sinhronizovana upravljanjem i komunikacioni spektrum’, ukazuju na potrebu jasnog predstavljanja i razgraničenja uloga. To je put i način za kreiranje korektne i dugoročne interesne relacije, na visoko konkurentnom tržištu sportskih usluga, za sportski auditorijum, gde nema mesta za nesportske, ne fer i loše programe, asocijacije i pojedince. Ukoliko se pravovremeno ne uvidi njihov značaj, postoji opasnost da se demotiviše redak ljudski resurs, sportski talenat, koji jedini proizvodi rezultat, pa se njegovom apstinencijom nepovratno i zauvek gube ostali u njega uloženi resursi: vreme, novac, infrastruktura, poverenje, imidž....
Ključne reči: sport i komunikacije, etika u sportu, principi sportskog menadžmenta, instrumenti strukovnog organizovanja
Zahvaljujemo se što ste preuzeli publikaciju sa portala Singipedia.
Ukoliko želite da se prijavite za obaveštenja o sadržajima iz oblasti ove publikacije, možete nam ostaviti adresu svoje elektronske pošte.
Preuzimanje citata:
BibTeX format
RefWorks Tagged format
Unapred formatirani prikaz citata
BibTeX format
@article{article, author = {S. Dugalić}, title = {Ekonomske i društvene posledice zloupotreba interneta u sportu}, journal = {Sinteza 2014 - Impact of the Internet on Business Activities in Serbia and Worldwide}, year = 2014, doi = {10.15308/sinteza-2014-111-115} }
RT Conference Proceedings A1 Sretenka Dugalić T1 Ekonomske i društvene posledice zloupotreba interneta u sportu AD Međunarodna naučna konferencija Sinteza, Beograd, Srbija YR 2014 NO doi: 10.15308/sinteza-2014-111-115
S. Dugalić, Ekonomske i društvene posledice zloupotreba interneta u sportu, Međunarodna naučna konferencija Sinteza, 2014, doi:10.15308/sinteza-2014-111-115